Dział technologiczny Continental pokaże przyszłość asystenta skrętu w prawo dla pojazdów ciężarowych na 67. wystawie pojazdów użytkowych IAA, która odbędzie się w dniach 20-27 września w Hanowerze w Niemczech. Eksperci spółki intensywnie pracują nad przyszłymi generacjami systemu opartego na radarze, który już jest oferowany przez Continental dla rynku OE. Prowadzone są również prace nad odpowiednimi rozwiązaniami modernizacyjnymi. W ciągu następnych kilku lat te systemy pomocy będą jeszcze bardziej skuteczne dzięki dodatkowemu wykorzystaniu kamer, a następnie dzięki sztucznej inteligencji.
Szczególnie w ruchu miejskim może się zdarzyć, że pojazdy ciężarowe skręcając w prawo uderzają w rowerzystów lub pieszych. Z tego powodu rośnie zapotrzebowanie na obowiązkowy montaż asystentów skrętu w ciężarówkach. Jednak w najbliższych latach nie zanosi się na to, że powstaną ogólnounijne przepisy w tym zakresie. Właśnie dlatego kraje takie jak Niemcy polegają na dobrowolnym zaangażowaniu branży motoryzacyjnej i transportowej, aby instalować asystentów skrętu fabrycznie lub domontowywać je do ciężarówek. Systemy te są tam bardzo popularne, ponieważ zapobiegają dużej liczbie wypadków. Intensywne prace Continental nad dalszym rozwojem asystenta skrętu w prawo nie tylko zwiększają bezpieczeństwo na drodze, ale także mają na celu zapobieganie fałszywym alarmom kierowców w przyszłości.
Nowoczesne systemy pomocy, takie jak te, które Continental oferuje już w przypadku oryginalnego wyposażenia, mogą ostrzec kierowców pojazdów użytkowych, gdy pieszy lub rowerzysta znajduje się w martwym punkcie. System oparty na radarach określa pozycję użytkowników dróg i oblicza czas do wystąpienia kolizji. Druga generacja asystenta skrętu w prawo będzie jeszcze bardziej wydajna. Z większą dokładnością rozróżni sytuacje niebezpieczne i inne niż niebezpieczne, a aby to osiągnąć, system oparty na radarach zostanie rozszerzony o kamery. W ciągu zaledwie kilku lat asystent skrętu będzie potrafił dokładnie interpretować nawet złożone i nieprzewidywalne sytuacje w ruchu drogowym i ostrzegać kierowcę. Automatyczne hamowanie awaryjne jest również technicznie wykonalne. Rozpoznawanie gestów jest jednym z systemów używanych do tego. Wykorzystuje uczenie maszynowe, sztuczne sieci neuronowe i techniki obrazowania, aby wykryć zbliżającego się rowerzystę o wiele szybciej niż było to możliwe wcześniej. Sztuczna inteligencja powie również asystentowi skrętu w prawo, w którym kierunku porusza się pieszy lub rowerzysta.
Continental Innovation Truck, pojazd demonstracyjny, ma już zainstalowany system z rozpoznawaniem gestów – i ten system będzie dostępny na rynku seryjnym w ciągu zaledwie kilku lat. Odwiedzający targi pojazdów użytkowych IAA w Hanoverze będą mogli zobaczyć obie generacje tych systemów w Innovation Trucku na terenach otwartych i na stanowisku Continental B11 / A06 w hali 17.
Zgodnie z mottem Continental „Dokonaj cyfrowego skoku!”, dział technologiczny marki pokaże, w jaki sposób branża transportowa dokonuje skoku w kierunku cyfryzacji, a jednocześnie tworzy zupełnie nowy potencjał wydajności. Nacisk zostanie położony na indywidualne wyzwania stojące przed transportem miejskim, flotą i transportem dalekobieżnym – Continental zaprezentuje szeroką gamę rozwiązań służących sprostaniu tym wyzwaniom. Mottem marki na targach IAA 2016 było „Tradycja. Zaufanie. Transformacja „- i Continental, pozostając wiernym temu hasłu będzie pokazywał odwiedzającym, że skok do cyfrowego świata może stworzyć prawdziwe możliwości … oraz doprowadzić do większego sukcesu.
Ze względu na gwałtownie rosnący ruch miejski coraz ważniejsze staje się ograniczanie emisji i wypadków. Odpowiedzi Continental na tę kwestię promują zrównoważony transport miejski, pomagając nam zbliżyć się do „Vision Zero” (zero wypadków drogowych). Asystent skrętu w prawo jest tylko jednym z wielu przykładów. Na trasach długodystansowych przepisy bezpieczeństwa – w odpowiedzi na rosnącą liczbę poważnych wypadków ciężarówek – i bardziej rygorystyczne wytyczne dotyczące emisji okazują się wyzwaniem dla producentów. Firmy transportowe muszą także kontrolować koszty paliwa i maksymalizować czas pracy. Wydajność jest również słowem kluczowym w biurze floty. W obliczu ostrej konkurencji i stosunkowo niewielkich luk, każda firma przewozowa, która chce się utrzymać potrzebuje cyfrowego centrum kontroli, które wykorzystuje również dane w czasie rzeczywistym. Dzięki cyfrowemu doświadczeniu i szerokiej gamie opon, resorów pneumatycznych, technologii napędowej, systemów wspomagających kierowcę i rozwiązań do zarządzania flotą, Continental oferuje technologie, które doprowadzą do sukcesu w świecie pojazdów użytkowych – i jest w stanie sprostać rosnącym wymaganiom branży.
Continental zaprezentuje swoje najnowsze produkty i rozwiązania na wystawie IAA Commercial Vehicles w hali 17, stoisku B11/A06. Dział technologiczny zaprezentuje również swoje premiery podczas konferencji prasowej IAA 19 września, w godzinach 14:15-14:40 w pokoju 3B Centrum Konferencyjnego.
Źródło: Continental