Podczas targów CES 2023 firmy Continental i Ambarella, Inc. ogłosiły strategiczne partnerstwo. Obie firmy wspólnie opracują skalowalne, kompleksowe rozwiązania sprzętowe i programowe oparte na sztucznej inteligencji (AI) do wspomaganej i zautomatyzowanej jazdy (AD) na drodze do mobilności autonomicznej.
Strategiczna współpraca opiera się na ogłoszenej przez Continental w listopadzie integracji energooszczędnej rodziny System-on-Chip (SoC) firmy Ambarella z zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy (ADAS). W porównaniu z innymi układami SoC do kontrolerów domeny, rodzina chipów „CV3-AD” firmy Ambarella zapewnia wyższą wydajność przetwarzania danych z czujników w szybszy i bardziej kompleksowy sposób, dając lepszą percepcję środowiska i bezpieczniejszą mobilność, przy nawet pięciokrotnie wyższej efektywności energetycznej. Partnerzy łączą doświadczenie firmy Continental w zakresie oprogramowania i sprzętu oraz szerokie portfolio rozwiązań systemowych dla branży motoryzacyjnej z know-how firmy Ambarella, potężnymi układami SoC i modułami oprogramowania.
Oprócz rozwoju rozwiązań percepcyjnych opartych na kamerach dla ADAS, Continental i Ambarella koncentrują się na skalowalnych systemach full-stack dla pojazdów poziomu 2+ i wysoce zautomatyzowanych. Te kompleksowe rozwiązania wykorzystują podejście wieloczujnikowe, w tym kamery o wysokiej rozdzielczości, radary i lidary firmy Continental, a także powiązane jednostki sterujące i wymagane oprogramowanie. Producenci pojazdów będą mogli elastycznie integrować wspólne rozwiązania systemowe z najnowszymi generacjami pojazdów.
W pojazdach elektrycznych energooszczędne rozwiązania zmniejszają zużycie energii i zapotrzebowanie na chłodzenie, przyczyniając się do zmniejszenia masy akumulatora o kilka kilogramów (szacunkowo 6 funtów). Powoduje to zwiększenie średniego zasięgu o około 5-10 kilometrów (3-6 mil) przy tej samej pojemności baterii, w oparciu o typową konfigurację. Aby obsłużyć rosnący rynek wspomaganej i zautomatyzowanej jazdy, torując jednocześnie drogę dla autonomicznej mobilności, partnerzy dążą do tego, aby te wspólne rozwiązania były gotowe do globalnej produkcji seryjnej w 2026 roku.
Jesteśmy teraz w stanie zaoferować kompleksowe, skalowalne rozwiązania systemów pojazdów o najwyższej wydajności, od ADAS po wysoką automatyzację, wzmacniając w ten sposób naszą pozycję lidera w dziedzinie wspomaganej i zautomatyzowanej jazdy — powiedział Frank Petznick, szef obszaru biznesowego mobilności autonomicznej w Continental – To strategiczne partnerstwo z Ambarellą poszerza nasze szerokie portfolio i przybliża nas o krok do Vision Zero i autonomicznej mobilności.
Branża motoryzacyjna może teraz w pełni wykorzystać architekturę Ambarella opartą na algorytmach SoC i oprogramowanie IP, w połączeniu z globalną skalą i udokumentowanymi osiągnięciami Continental w komercjalizacji technologii dla rynku ADAS i zautomatyzowanej mobilności — powiedział Fermi Wang, prezes i dyrektor generalny Ambarella – Wspólnie z naszym partnerem Continental oferujemy producentom pojazdów nową, atrakcyjną opcję zwiększania bezpieczeństwa pojazdów, jednocześnie urzeczywistniając obietnicę zaawansowanej automatyzacji i budując w kierunku jazdy autonomicznej.
Portfolio Continental, rozszerzone o rodzinę CV3-AD System-on-Chip firmy Ambarella, ma opierać się na sprawdzonej wiedzy specjalistycznej w zakresie technologii czujników, wysokowydajnych systemów obliczeniowych, rozwoju oprogramowania i głębokiego doświadczenia we wdrażaniu funkcji motoryzacyjnych, w tym wzroście rynku wspomaganej i zautomatyzowanej jazdy. Jednocześnie Continental ma wykorzystać swój duży ekosystem oprogramowania i rozwoju, aby zaoferować dodatkową skalowalność w górę w swojej ofercie ADAS. Systemy te, oparte na układach SoC CVflow firmy Ambarella ze sztuczną inteligencją, mają zapewnić producentom pojazdów elastyczną platformę do skalowania kosztów inwestycji we wszystkich typach pojazdów.
Continental wnosi hardware i istotną część software’u do tego partnerstwa, podczas gdy Ambarella zapewnia platformę SoC i pozostałe funkcje software’u. W wyniku tego strategicznego partnerstwa następna generacja pojazdów, od L2+ do najwyższych poziomów automatyzacji, ma wykorzystywać wydajne, energooszczędne i skalowalne rozwiązania systemów mobilności firm Continental i Ambarella.
Rodzina SoC kontrolera domeny CV3-AD AI firmy Ambarella umożliwia scentralizowane, jednoukładowe przetwarzanie na potrzeby percepcji wieloczujnikowej — w tym kamery o wysokiej rozdzielczości, radaru, czujników ultradźwiękowych i lidaru — a także głęboką fuzję tych czujników i autonomiczne planowanie drogi pojazdu. Powyższe układy SoC zapewniać mają wiodącą w branży wydajność AI na wat do obliczeń w sieci neuronowej, z wydajnością nawet 40 razy lepszą niż rodzina samochodowych układów SoC CV2 firmy Ambarella.
Ponadto Ambarella integruje swoją technologię procesora sygnału obrazu we wszystkich swoich układach SoC. Rezultatem są solidne systemy ADAS i L2+, aż po wysoce zautomatyzowane systemy jazdy o wyższym poziomie postrzegania środowiska w trudnych warunkach oświetleniowych, pogodowych i drogowych dla ludzkiego wzroku i aplikacji Edge AI.
Źródło: Continental