Jako jeden z pięciu głównych partnerów oraz partner zwycięzcy etapu, wraz z organizatorem, firmą A.S.O. (Amaury Sport Organisation), Continental będzie nadal aktywnie kształtował największy i najważniejszy wyścig kolarski na świecie w nadchodzących latach oraz wniesie swój wkład w bezpieczną i zrównoważoną przyszłość wyścigu. Co ważne, nowa technologia recyklingu butelek, ContiRe.Tex, jest już w tym roku wykorzystywana w produkcji opon.
Continental jest jednym z najważniejszych partnerów technologicznych Tour de France, z którym w ostatnich latach bardzo się zbliżyliśmy. Jesteśmy naprawdę zadowoleni, że przez kolejne pięć lat będziemy mogli korzystać z fachowej wiedzy specjalistów Continental w obszarach technologii opon i zrównoważonego rozwoju – powiedział Christian Prudhomme, dyrektor Tour de France.
Hanowerski producent opon premium jest sponsorem i partnerem w dziedzinie bezpieczeństwa Tour de France od końca 2017 roku. Już wcześniej firma była dostawcą opon do oficjalnych pojazdów wsparcia technicznego oraz do rowerów używanych przez wiele ekip. Od 2019 roku Continental jest jednym z pięciu partnerów głównych.
Cieszymy się, że nasza owocna współpraca będzie kontynuowana. Szczególnie łączą nas niezmiernie ważne kwestie bezpieczeństwa na drogach i bardziej proekologicznej przyszłości, i to na tym punkcie stycznym będziemy opierać naszą współpracę – mówi Ferdinand Hoyos, szef działu opon do samochodów osobowych i ciężarowych w regionach EMEA.
W Continental ważną rolę odgrywają nie tylko najwyższej klasy opony dla mistrzów i wspierających ich kolarzy zadaniowych, ale także ekologiczna przyszłość mobilności. Do 2030 roku firma zamierza stać się producentem najbardziej zaawansowanych opon przyjaznych środowisku. To samo ambitne podejście widoczne jest w sponsorskiej współpracy producenta opon z Tour de France.
Ogromnie cieszy nas chęć organizatorów Tour de France do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, i oczywiście zamierzamy ich w tym jak najmocniej wspierać. Dlatego na przykład w tegorocznej edycji wyposażamy oficjalne pojazdy wsparcia technicznego w opony wykorzystujące naszą nową technologię ContiRe.Tex – wyjaśnia Ferdinand Hoyos – Każda opona zawiera poliester odzyskany z przetworzonego materiału PET, zachowując najwyższe standardy bezpieczeństwa i niezawodność charakterystyczne dla naszych tradycyjnych opon.
Continental po raz kolejny dostarczy opony sześciu zawodowym zespołom kolarskim uczestniczącym w wyścigu: zawodnicy z Ineos Grenadiers, Groupama-FDJ, Bahrain-Victorious, Movistar Team, Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux i Team Arkéa-Samsic będą walczyć o miejsca na podium na specjalnych, wykonanych ręcznie oponach GP5000.
109. edycja Tour de France rozpocznie się 1 lipca w rowerowej stolicy Europy, czyli Kopenhadze. Zakończy się, po około 3335 kilometrach i 21 etapach, na Alei Pól Elizejskich w Paryżu.
Źródło: Continental