Procesory przyszłości opracowywane przez Recogni będą przeznaczone m.in. do stosowania w wysokowydajnych komputerach samochodowych Continental, gdzie będą przeprowadzać szybkie przetwarzanie danych z czujników w celu zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy.
Jako inwestor strategiczny Continental wnosi swój wkład finansowy, a także swoją wiedzę specjalistyczną w dziedzinie sztucznej inteligencji, czujników pojazdów i zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę w celu dalszego rozwoju konstrukcji chipów. Eksperci Continental przewidują, że masowa produkcja obejmująca nową aplikację chipów może rozpocząć się już w 2026 r.
Mówiąc obrazowo, nowe, wysoce wyspecjalizowane procesory służyć mają jako ultra-ekonomiczny wzmacniacz danych: przy minimalnym zużyciu energii umożliwiać mają komputerom w pojazdach uzyskanie szybkiego wyczucia bezpośredniego otoczenia pojazdu, tworząc w ten sposób podstawę do zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy. Obie firmy zgodziły się nie ujawniać wielkości udziałów.
Bez szybszych chipów nie będzie sieci, automatyzacji ani autonomicznej jazdy. Dzięki naszym własnym badaniom w obszarze nowych projektów chipów, naszym strategicznym partnerstwom z dużymi producentami chipów, takimi jak NVIDIA, oraz naszej inwestycji w Recogni, robimy pierwszy krok w kierunku zaspokojenia przyszłego zapotrzebowania na wysoce wyspecjalizowane procesory do modułów czujników i jednostek sterujących dla naszych potężnych, wydajnych komputerów samochodowych.
szef działu zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy w firmie Continental - Frank PetznickWsparcie firmy Continental jest silnym potwierdzeniem podejścia Recogni do rozwiązywania najtrudniejszych wyzwań związanych z jazdą autonomiczną. Cele firmy Recogni pozwalają nam sprostać wyzwaniom związanym z przetwarzaniem percepcji poprzez zbudowanie najwydajniejszego na świecie systemu wnioskowania AI przy najniższym zużyciu energii, poprzez opracowywanie najnowocześniejszych układów ASIC dla najnowocześniejszych algorytmów wnioskowania.
dyrektor generalny Recogni - R K AnandRośnie zapotrzebowanie na procesory zoptymalizowane pod kątem specyficznych wymagań sztucznej inteligencji. Podczas gdy zaledwie kilka megabajtów danych z czujnika na sekundę musiało zostać przeanalizowanych kilka lat temu, liczba ta wzrośnie do kilku gigabajtów na sekundę w nadchodzących latach. Podczas gdy system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu wymagał tylko zwykłej czarno-białej kamery, autonomiczne pojazdy przyszłości będą w niektórych przypadkach używać jednocześnie ponad 20 wysokiej rozdzielczości czujników otoczenia pojazdu, takich jak radar, kamera i lidar.
Współpraca między Continental i Recogni została zainicjowana przez własną organizację start-upów Continental, co-pace. Światowy zespół ekspertów ds. Technologii zwrócił uwagę na Recogni i przez ostatnie 18 miesięcy ściśle ze sobą współpracowali, aby zapewnić możliwie największą wykonalność techniczną, a przede wszystkim teoretyczną wydajność nowego projektu chipa.
Chociaż wszystko jest nadal teoretyczne, nasze symulacje pokazują, że gdy zaczniemy używać chipów Recogni, możemy spodziewać się wykładniczo szybszej analizy danych z naszych czujników.
szefowa AI w jednostce biznesowej Continental ADAS - Annika Ratte-Front
Źródło: Continental