Wraz z AllSeasonContact 2 Continental wprowadza na rynek swoją najnowszą oponę wielosezonową. Podczas procesu jej projektowania Continental skupił się na wysokiej wydajności, bezpieczeństwie i przyjemności z jazdy.
W modelu AllSeasonContact 2 zwiększono maksymalny możliwy do pokonania przebieg o 15% w porównaniu do jego poprzednika, zmniejszając jednocześnie opory toczenia o 6%, bez uszczerbku dla bezpieczeństwa. AllSeasonContact 2 ma zapewniać jeszcze lepsze prowadzenie na suchych drogach krótszą drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Pod względem komfortu jazdy, właściwości na śniegu i aquaplaningu, opona AllSeasonContact 2 ma dorównywać swojej poprzedniczce.
Postęp ten osiągnięto dzięki szeregowi innowacji dotyczących konstrukcji karkasu opony, rzeźby bieżnika oraz jego mieszanki. Zastosowanie nowych materiałów w konstrukcji ogumienia zmniejszyło straty energii, co skutkuje niższym oporem toczenia w porównaniu z poprzednim modelem.
Podczas projektowania bieżnika nowej opony AllSeasonContact 2, zespół Continental zdecydował się na wzór w kształcie litery V, z blokami bieżnika przypominającymi literę C. Wzór V-kształtny oferuje wyraźne korzyści podczas jazdy na mokrej nawierzchni, ponieważ tworzy wiele kanałów wodnych prowadzących w kierunku ścian bocznych opony, które ułatwiają odprowadzanie wody ze strefy kontaktu. Liczne bloki w kształcie litery C, znajdujące się w środku wzoru bieżnika przypominającego literę V, wspierają się wzajemnie, zapewniając precyzyjne prowadzenie przez cały okres eksploatacji opony.
Chemicy z firmy Continental opracowali zaś połączenie różnych technologii „Chili” dla mieszanki bieżnika. Nowe plastyfikatory o wysokim efekcie tłumienia mają zapewniać pewną przyczepność i precyzyjną reakcję układu kierowniczego w zimnych, mroźnych warunkach drogowych. Nowa kompozycja polimerów ma zapewniać dobrą przyczepność i krótką drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, nawet podczas upalnego lata. Ponadto, nowo opracowana, elastyczna sieć elastomerów ma dopasowywać się do powierzchni drogi, zmniejszając zużycie opony i zwiększając jej przebieg.
Tworząc nową oponę, Continental miał na uwadze charakterystykę pojazdów ze wszystkimi typami napędu. Dlatego model AllSeasonContact 2, ze swoimi wysokimi parametrami wydajności, jest rozwiązaniem całorocznym zarówno dla pojazdów spalinowych, hybrydowych oraz elektrycznych, takich jak Tesla Model 3, Volkswagen ID.Buzz czy Cupra Born. Opona AllSeasonContact 2 posiada nowe oznaczenie EV-Compatible na ścianie bocznej, wskazujące na kompatybilność ogumienia z pojazdami z silnikiem elektrycznym. Ponieważ wszystkie obecne i przyszłe opony Continental spełniają wymagania tego typu samochodów, Continental wprowadził logo EV-Compatible dla wszystkich nowo wprowadzanych na rynek europejski opon osobowych marki.
W oponie AllSeasonContact 2 poprawiono nie tylko jej parametry istotne dla środowiska, ale także bezpieczeństwa jazdy. Zastępuje ona teraz swoją udaną poprzedniczkę, która w latach 2018-2022 zajęła łącznie 28 miejsc na podium w niezależnych testach opon. W nowej oponie poprawiono osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz wydłużono maksymalny możliwy do pokonania przebieg. Zgodnie z europejską etykietą oznakowania opon, model AllSeasonContact 2 uzyskuje ocenę „B” w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni, oporów toczenia i hałasu toczenia. Jako opona całoroczna posiada oznaczenie M+S oraz symbol płatka śniegu, wymagany przy użytkowaniu zimowym.
Opony AllSeasonContact 2 mają być dostępne na sezon jesienny 2023, kiedy wielu kierowców decyduje się na wymianę opon. Continental ma stopniowo rozpocząć produkcję 99 pozycji w przedziale od 15 do 21 cali. Razem z modelem AllSeasonContact pierwszej generacji, pozwolić ma to na pokrycie zapotrzebowania 87% wszystkich pojazdów dostępnych na rynku.
Źródło: Continental