Obie firmy zgodziły się nie ujawniać wielkości inwestycji. Jako specjalista w dziedzinie technologii autonomicznej jazdy, mający swoją siedzibę w Lipsku Kopernikus opracowuje rozwiązania do manewrowania pojazdami w oparciu o infrastrukturę. Technologia opiera się na czujnikach zainstalowanych na stałe w infrastrukturze oraz algorytmach opartych na sztucznej inteligencji, które centralnie poruszają pojazdami. Pierwsze dwa przypadki użycia tej technologii to automatyczne parkowanie w garażach, znane również jako Automated Valet Parking (AVP) oraz autonomiczne manewrowanie np. nowo produkowanymi pojazdami u producentów pojazdów lub w obszarach logistycznych.
Pierwsze pojazdy są już sterowane przez fabryki pojazdów bez kierowcy, w oparciu o infrastrukturę – ta technologia również w niedalekiej przyszłości ma zdecydowanie zmienić parkowanie. Dzięki Automated Valet Parking kierowcy wysiadają na przykład na terminalu lotniska, oddają pojazd do infrastruktury za pośrednictwem aplikacji i parkują autonomicznie. Pojazd porusza się po infrastrukturze zainstalowanej na parkingu. Kamery są tutaj używane jako czujniki. Sercem systemu są algorytmy oparte na sztucznej inteligencji, które mają zapewniać bezpieczną i optymalną orkiestrację i prowadzenie wszystkich pojazdów. Kopernikus Automotive dostarcza tego typu rozwiązanie, które można oszczędnie wdrożyć w dowolnym garażu, hotelu i lotnisku, przygotowując go do autonomicznego parkowania.
Warunkiem zastosowania rozwiązania jest dodatkowa funkcja pojazdu (Central Motion Control), która zamienia trajektorię określoną przez inteligentną infrastrukturę na sterowanie odpowiednimi siłownikami. Wymagane do tego komponenty pojazdu to automatyczna skrzynia biegów, elektryczny hamulec postojowy, elektryczne wspomaganie kierownicy i inteligentna jednostka komunikacyjna. Są one już standardowo montowane w wielu pojazdach.
W przyszłości samochody w fabrykach, centrach logistycznych i na parkingach będą przemieszczane autonomicznie. Kopernikus i Continental współpracują nad opracowaniem bezpiecznego, wygodnego i przystępnego cenowo rozwiązania. W Continental pracujemy nad obydwoma rozwiązaniami, procedurą autonomicznego parkowania opartą na danych z czujników pojazdu oraz rozwiązaniem opartym na inteligentnej infrastrukturze – podobnej do inteligentnych skrzyżowań. Dla nas udziały w Kopernikusie są logicznym kolejnym krokiem naprzód w obu tematach, a jednocześnie oferuje terminowe i rynkowe rozwiązanie.
szef działu strategii i przyszłych rozwiązań dla obszaru biznesowego autonomicznej mobilności i bezpieczeństwa w Continental - Ralph Lauxmann
Na targach IAA Mobility 2021 w Monachium w dniach 6–12 września rozwiązanie firm Continental i Kopernikus będzie można po raz pierwszy zobaczyć w akcji. Obie firmy wspólnie z Fordem, BMW, Mercedes-Benz, Jaguar-Land Roverem i CARIAD, spółką zależną Volkswagen Automotive zajmującą się oprogramowaniem, wykonają wspólny pokaz jazdy na parkingu IAA „Messe West” w Monachium. W ramach projektu VDA Automated Valet Parking (AVP) nacisk zostanie położony na zademonstrowanie interoperacyjności rozwiązania opartego na infrastrukturze z kilkoma producentami pojazdów i innymi dostawcami infrastruktury.
Tutaj będzie można na żywo doświadczyć, w jaki sposób współpracujemy z różnymi producentami i markami pojazdów w celu wdrożenia autonomicznego parkowania dla wszystkich.
dyrektor zarządzający Kopernikus Automotive - Stefan Jenzowsky
Źródło: Continental