Continental: rośnie zainteresowanie drogimi oponami | MOTOFAKTOR

Continental: rośnie zainteresowanie drogimi oponami

Według najnowszych danych zaprezentowanych przez Continental rośnie segment najdroższych opon, co oznacza, że dla wielu kierowców wydatek nawet dwukrotnie wyższy nie stanowi wielkiego problemu.

Od lat marki opon dzielone są na segmenty: premium, klasę średnią i produkty budżetowe. Choć rezygnując z opon uznanych, renomowanych marek na rzecz tanich “chińczyków” można zaoszczędzić nawet 50 proc., to i tak klienci podchodzą do tematu dość konserwatywnie, co pokazują dane przekazane nam przez firmę Continental. Continental jako grupa ma w swoim portfolio nie tylko markę własną, ale m.in. ogumienie marek Barum, Viking czy Uniroyal.

Z niezbyt precyzyjnych danych sprzedażowych na przestrzeni dwóch ostatnich lat wynika, że w roku 2024 rośnie i to znacząco udział marek premium (nie tylko w Grupie Continental) dynamicznie rośnie zarówno w rynku opon zimowych, całorocznych jak i letnich. Najbardziej widać to w grupie opon zimowych i całorocznych, gdzie kierowcy ceniący sobie bezpieczeństwo przywiązują więcej uwagi do marki.
Co interesujące, znacząco rośnie rynek opon całorocznych, choć to akurat wiemy już od kilku lat. Tu jednak istotna informacja – rośnie także rynek opon zimowych, a spada wyłącznie  sprzedaż ogumienia letniego.

Cyprian Osowski, Dyrektor Marketingu Continental Opony Polska
Cyprian Osowski, Dyrektor Marketingu Continental Opony Polska

Rynek opon zimowych w Polsce od lat jest największym segmentem, co potwierdza, że Polacy nadal preferują specjalne ogumienie na zimowe warunki. Nie można natomiast przeoczyć dynamicznego wzrostu zainteresowania oponami całorocznymi. W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż opon wielosezonowych w Polce podwoiła się” – mówi Cyprian Osowski, Dyrektor Marketingu Continental Opony Polska.

W wyniku sprzedaży nowych samochodów na dużych obręczach kół, w grupie opon zimowych widać dynamiczny wzrost sprzedaż ogumienia typu Ultra High Performance (UHP), tzw. o wysokich osiągach. Są montowane do aut o dużej mocy i SUV-ów. Ten segment (UHP) podwoił się w ciągu ostatnich 5 lat. Również  opony całoroczne coraz częściej sprzedaje się jako UHP, w szczególności Premium UHP.

Źródło: Continental

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).