W ramach współpracy Continental i Berkeley DeepDrive , grupa badawcza AI z Uniwersytetu Kalifornijskiego, będą starali się przyspieszyć prace nad sieciami neuronowymi dla samochodu przyszłości i bezpieczeństwem systemów sztucznej inteligencji.
Łączymy siły z czołowymi światowymi badaczami sztucznej inteligencji. W oparciu o strategiczne partnerstwo z Uniwersytetem w Oksfordzie, DFKI (Niemieckie Centrum Badań Sztucznej Inteligencji) i innymi liderami myśli AI, podpisaliśmy 5-letnie porozumienie o członkostwie w centrum UC Berkeley DeepDrive (BDD).
szef działu sztucznej inteligencji i laboratorium robotyki w Continental - Demetrio Aiello
Partnerstwo badawcze koncentruje się na optymalizacji prędkości sieci neuronowych, a także na ochronie systemów sztucznej inteligencji w aplikacjach o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa. Zarówno Continental, jak i BDD kierują się celem jak najszybszego wdrożenia wyników badań sztucznej inteligencji do seryjnej produkcji.
BDD współpracuje z najnowocześniejszymi technologiami widzenia maszynowego i uczenia się w zastosowaniach motoryzacyjnych. Centrum multidyscyplinarne jest zarządzane przez Institute of Transportation Studies na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Przemysłowi sponsorzy wspierają program, aby pomóc w wprowadzaniu nowych technologii do zastosowań motoryzacyjnych. Profesor Trevor Darrell, który jest także dyrektorem programu „Partners for Advanced Transportation Technology” (PATH), przewodzi grupie.
Posiadanie Continental jako członka BDD jest czymś, z czego jesteśmy bardzo dumni. Jesteśmy podekscytowani bliską współpracą w celu opracowania innowacyjnych rozwiązań. Continental jest liderem w branży motoryzacyjnej, a BDD otwiera możliwości sztucznej inteligencji i autonomicznej jazdy w aplikacjach motoryzacyjnych, co zapewnia świetny zespół.
- prof. Trevor DarrellW pierwszym roku członkostwa w programie, Continental i BDD koncentrują się na dwóch obszarach badań. Pierwszy to testowalność algorytmów sztucznej inteligencji w systemach istotnych dla bezpieczeństwa. Kierowcy muszą mieć pewność, że złożona technologia w ich pojazdach będzie działała prawidłowo, więc firma BDD opracowuje metody, które pozwolą na bardziej niezawodne testowanie efektywności systemów sztucznej inteligencji. Naukowcy w centrum zastanawiają się także, w jaki sposób obsługiwać aplikacje AI w sposób efektywny pod względem pamięci, aby przyspieszyć i zoptymalizować sieci neuronowe. Umożliwi to łatwiejszą implementację metod sztucznej inteligencji w pojazdach.
Podobnie jak w przypadku BDD, Continental jest również na międzynarodowym szczycie rewolucji sztucznej inteligencji w branży. Razem możemy szybciej posunąć mobilność do przodu niż robiąc to samemu.
kierujący relacjami między Uniwersytetem Kalifornijskim a firmą Continental - dr Stefan VogetTo, co zainspirowało nas najbardziej do współpracy z ekspertami z Doliny Krzemowej i Uniwersytetem Kalifornijskim było bardzo ciekawe badanie w dziedzinie Wytłumaczalnej Sztucznej Inteligencji, a także optymalizacje głębokich sieci neuronowych w nim zawarte.
- Demetrio Aiello
Wytłumaczalna Sztuczna Inteligencja skupia się na zrozumieniu, w jaki sposób system ten podejmuje decyzje. Aby szczegółowo przetestować sztuczną inteligencję, eksperci muszą dokładnie wiedzieć, jak to działa. Oprócz korzyści płynących z samego badania, Aiello podzielił się kolejną ważną zaletą członkostwa.
Możliwość posiadania kolegów z Doliny Krzemowej i innych lokalizacji Continental w ramach zespołów badawczych BDD umożliwia bardziej efektywną współpracę i przekazywanie wiedzy specjalistycznej, a także pozwala nam na wczesnym etapie zidentyfikować talent, którego potrzebujemy w naszej strategii rozwoju sztucznej inteligencji.
- Demetrio AielloW 2015 r. firma Continental utworzyła dział Sztucznej inteligencji i Laboratorium Robotyki, aby koordynować różne działania badawcze firmy. Do tej pory doprowadziło to do strategicznej współpracy z firmami NVIDIA i Baidu, a także z wieloma wiodącymi instytutami badawczymi w tej dziedzinie, w tym z Uniwersytetem Oxfordzkim, Politechniką Darmstadzką, DFKI (Niemieckim Centrum Badań Sztucznej Inteligencji) oraz Indyjskim Instytutem Technologi Madras (Indie). Wcześniej w tym roku dział Continental Advanced Driver Assistance Systems otworzył centrum doskonalenia w zakresie uczenia maszynowego w Budapeszcie na Węgrzech. Do końca 2018 r. firma technologiczna będzie zatrudniać około 400 inżynierów na całym świecie, posiadających specjalistyczną wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji i zamierza dodać ekspertów AI w zakresie rozwoju produktów i procesów.
Źródło: Continental