Opony do samochodów osobowych i rowerów znalazły się w centrum uwagi podczas tegorocznego Tour de France, ponieważ Continental był jednym z pięciu głównych partnerów i zarazem dostawcą sprzętu. Dzięki 1800 akredytowanym dziennikarzom i 7800 godzinom transmisji telewizyjnej na żywo w prawie 200 krajach, około dwa miliardy ludzi śledziło tegoroczny Tour de France, a aż 12 milionów widzów oglądało wyścig osobiście na trasie.
W tym roku, w największym wyścigu rowerowym na świecie, sześć zespołów: Groupama-FDJ, Bahrain-Victorious, Movistar, Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux, Arkéa-Samsic oraz Ineos Grenadiers, po raz kolejny skorzystało z ręcznie produkowanych opon Continental. Pięciu z dziesięciu najlepszych kolarzy w klasyfikacji generalnej wystartowało na oponach Continental, a wyposażony w opony Continental zespół Ineos Grenadiers znalazł się na czele klasyfikacji zespołowej.
W tym roku w oficjalnych pojazdach organizatorów ponownie zastosowano opony producenta z Hanoweru. Opony PremiumContact 6 i EcoContact 6 Q poprowadziły pojazdy Škody przed i za peletonem do samego Paryża. Dobierając ogumienie do zadania, inżynierowie i eksperci z Continental skupili się w szczególności na zastosowaniu dużej ilości zrównoważonych materiałów.
Wspieramy cele Tour de France, jeśli chodzi o zwiększenie zrównoważonego rozwoju – mówi Enno Straten, Head of Strategy, Analytics and Marketing w Continental Tires EMEA – Było więc zasadne, że pojazdy organizatorów zostały wyposażone w najbardziej zaawansowane i najbardziej zrównoważone opony oferowane obecnie przez Continental.
W oponach pojazdów organizatora zastosowano technologię ContiRe.Tex, którą Continental po raz pierwszy zaprezentował w sierpniu 2021 roku. Przędza poliestrowa w karkasie – konstrukcji nośnej opony – jest produkowana ze zużytych butelek PET., Każdy zestaw opon dostarczonych przez Continental na tegoroczny Tour de France zawierał poliester pochodzący z około 40 przetworzonych butelek PET.
Źródło: Continental