Zarząd firmy Continental zdecydował się na podjęcie jednej z największych zmian organizacyjnych w historii przedsiębiorstwa. W ten sposób firma notowana na giełdzie Dax będzie mogła liczyć na szybszy wzrost i w pełni wykorzysta nowy potencjał ekspansji w kluczowych obszarach mobilności.
Decyzja dotyczy utworzenia holdingu pod nową „Grupą Continental„. Ta struktura holdingowa będzie wspierana przez trzy silne sektory biznesowe – „Continental Rubber„, „Continental Automotive” i „Powertrain„. Wspomniana struktura i nowe nazwy będą stosowane od 2020 roku. Zmiana musi zostać zatwierdzona przez Radę Nadzorczą Continental AG.
Ponadto, obecne dywizje „Podwozia i Bezpieczeństwa” oraz „Wyposażenia Wnętrza” zostaną zreorganizowane na początku 2020 r. Po zmianach będą to dwa obszary biznesowe „Autonomous Driving Technologies” oraz „Vehicle Networking Technologies”, a wyniki ich działalności zostaną przedstawione w nowym sektorze grupowym Continental Automotive. Oba obszary będą wspierane przez nowo utworzony dział Automotive Research and Development.
Dwa obecne działy Opon („Technologii Opon” w przyszłości) i ContiTech zachowają swoją niezależną strukturę organizacyjną.
To naprawdę historyczny dzień dla Continental. Wkraczamy w przyszłość mobilności z pełną prędkością. Nasza gotowość i zdolność do zmiany dają nam wyjątkową przewagę nad konkurencją. Dzięki temu sojuszowi otwieramy nowe, obiecujące perspektywy dla naszych klientów, pracowników, inwestorów i wszystkich innych interesariuszy. W następnym dziesięcioleciu przemysł motoryzacyjny przejdzie największą i najgłębszą transformację w swojej ponad 130-letniej historii.
dyrektor generalny Continental - dr Elmar DegenhartDziałania dwóch pozostałych działów Automotive Chassis & Safety and Interior zostaną dostosowane do zmieniających się wymagań i przyszłych możliwości oferowanych przez rynki i zostaną podzielone na dwa nowo utworzone obszary biznesowe o nazwie „Autonomous Driving Technologies” i „Vehicle Networking Technologies” z początkiem 2020 r.
Obszar działalności Autonomous Driving Technologies będzie zatem obejmować zautomatyzowane i autonomiczne prowadzenie pojazdu, jak również wszystkie znane funkcje podwozia, w tym na przykład hamowanie elektroniczne i hydrauliczne, stabilność i kontrolę podwozia oraz elektroniczne zawieszenie pneumatyczne. Obszar biznesowy Vehicle Networking Technologies zajmie się wewnętrzną łącznością pojazdu, a także jego zewnętrzną łącznością z innymi pojazdami i infrastrukturą ruchu. Oczekuje się, że szczegóły zostaną opracowane i ogłoszone do połowy 2019 roku.
Dzięki reorganizacji, firma Continental dąży przede wszystkim do tego, aby rozwijać swoją działalność dzięki pionierskim technologiom, które umożliwiają dalszy wzrost. W nowym dziale motoryzacyjnym (wyłączając Powertrain) firma spodziewa się zwiększyć sprzedaż z około 19 miliardów euro w 2017 roku do około 30 miliardów euro w 2023 roku.
Dział Opon („Technologii oponiarskich” w przyszłości) i ContiTech tworzą obecnie tzw. Grupę Gumową, która w przyszłości będzie przemianowana na „sektor gumowy” pod nazwą Continental Rubber. Te dwa działy będą nadal specjalizować się w opracowywaniu produktów technologicznych opartych na gumie i tworzywach sztucznych. Będą one też nadal od kontrolą Grupy Continental.
Źródło: Continental