W normalnych warunkach pojazd wyposażony w zawieszenie pneumatyczne opuszcza się nieco przez noc co jest następstwem nieznacznego ubytku powietrza z układu. Co jednak się dzieje, gdy pojazd nie jest użytkowany przez dłuższy czas?
Zależy to oczywiście od szeregu czynników takich jak, budowa układu, standardy producenta, a także warunki klimatyczne i pogodowe. Dodatkowo, z wiekiem parcieją uszczelnienia i występują wycieki powietrza.
Takie zużycie powoduje nieszczelności, które z kolei zmuszają do cięższej i częstszej pracy kompresor zawieszenia. Wszystko to jest częścią naturalnego zużycia podzespołów zawieszenia pneumatycznego, którego żywotność zwykle określa się na sześć do dziesięciu lat, po którym to okresie należy wymienić zużyte części.
Pierwsze dwa efekty przyspieszają proces zużycia elementów systemu i skracają czas ich użytkowania. Dwa ostatnie mają bezpośredni wpływ na działanie systemu zawieszenia pneumatycznego. Mogą wówczas pojawić się komunikaty błędów lub ostrzeżenia i system ulegnie dezaktywacji. W takim przypadku nie ma możliwości bezpiecznej jazdy samochodem, który powinien zostać odholowany do warsztatu.
Źródło: Arnott