Opatentowana technologia PPR została zaprojektowana tak, aby umożliwić szybsze odsuwanie się klocków hamulcowych od tarczy i zachować fabryczny luz roboczy, zmniejszając opór hamulca.
Podczas szeregu testów Meritor zarejestrował znaczną redukcję oporu powietrza o 71% w przypadku hamulców wyposażonych w technologię PPR w porównaniu z tymi samymi hamulcami bez PPR. Zmniejszenie oporu może prowadzić do wydłużenia trwałości klocków i tarcz hamulcowych, a także do zwiększenia oszczędności paliwa, a tym samym do zmniejszenia emisji CO2.
Zestawy klocków hamulcowych Cummins-Meritor Aftermarket PPR są przeznaczone do pojazdów ciężarowych Volvo i Renault.
Nowe zestawy pojawiły się na europejskim rynku części zamiennych od września 2023 r. i są objęte dwuletnią gwarancją Meritor Aftermarket.
Nadal skupiamy się na tworzeniu innowacyjnych produktów, które zapewniają wyższą wydajność i spójne wyniki. Technologia PPR jest przykładem tych wartości. Jest to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie dla aplikacji Meritor, które umożliwia naszym klientom poprawę trwałości i wydajności ich pojazdów.
Nie możemy się doczekać przedstawienia PPR klientom w nadchodzących miesiącach i opracowania bardziej innowacyjnych produktów w ramach naszej strategii Cummins-Meritor Destination Zero – mówi Andy Hill, starszy menedżer linii biznesowej w firmie Cummins-Meritor.
Źródło: Meritor