Przyszłość motoryzacji będzie inteligentna. Pojazdy komunikują się, a ich komunikaty muszą zostać zrozumiane. W przyszłości dla warsztatów i operatorów flot kluczowym czynnikiem do odniesienia sukcesu będzie efektywne dostosowanie usług do informacji bazujących na danych. Openmatics, czyli otwarta i niezależna platforma łączności koncernu ZF, to fundament cyfrowego ekosystemu. Ta usługa telematyczna oferuje warsztatom i operatorom flot różne rozwiązania w zakresie inteligentnego łączenia pojazdów i diagnostyki opartej na danych.
Dzięki temu rozwiązaniu nasi klienci i partnerzy biznesowi mają szansę skorzystać z zalet digitalizacji, opracować nowe modele biznesowe i wzbogacić swoje portfolio usług.
dyrektor dywizji aftermarketowej koncernu ZF - Helmut ErnstZF Smart Service to aplikacja skierowana do warsztatów niezależnych, która umożliwi ich mechanikom przeprowadzenie niezawodnej diagnostyki pojazdu i prac konserwacyjnych za pomocą różnych urządzeń mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Aplikacja ZF Smart Service jest już od dłuższego czasu testowana z powodzeniem w Wielkiej Brytanii w ramach zakrojonej na szeroką skalę fazy pilotażowej. Po jej zakończeniu ten innowacyjny produkt zostanie wprowadzony na kolejne rynki europejskie, a z czasem także na rynki światowe.
Wiemy, że w przeszłości wiele niezależnych warsztatów bało się inwestowania w drogie stacjonarne urządzenia diagnostyczne. ZF Smart Service to wyjątkowo efektywne narzędzie warsztatowe – mówiąc krótko: to "cyfrowy śrubokręt", który powinien znaleźć się w każdej skrzynce z narzędziami. Jak pokazują opinie użytkowników z rynku testowego w Wielkiej Brytanii, warsztaty mają na ten temat podobne zdanie.
- Helmut ErnstPracownik warsztatu musi jedynie zainstalować aplikację Smart Service na urządzeniu mobilnym, podłączyć urządzenie Smart Service za pośrednictwem interfejsu OBD do pojazdu i już może przeprowadzić kompleksową diagnostykę. Komunikacja pomiędzy urządzeniem Smart Service a aplikacją odbywa się za pośrednictwem Bluetooth. ZF Smart Service umożliwia ponadto przeprowadzanie podstawowych prac konserwacyjnych, takich jak wymiana oleju, hamulców czy zresetowanie odpowietrznika i czujników SAS. Aplikacja obsługuje szeroką paletę pojazdów z rynków europejskich, północnoamerykańskich i azjatyckich.
Na rynku niemieckim firma Global Automotive Service GmbH (G.A.S.) stawia na współpracę z ZF Aftermarket. Dzięki platformie Openmatics sieć serwisowa G.A.S., może zaoferować swoim klientom nowy poziom obsługi serwisowej.
Dzięki ZF Car Connect operatorzy flot mieszanych mogą korzystać z nowego, scyfryzowanego poziomu serwisu i optymalnie dostosować swoją flotę do zastosowań. Za gromadzenie i przekazywanie danych odpowiada Vivaldi Onboard-Unit: Ta jednostka diagnostyczno-telematyczna odczytuje 74 sygnały bezpośrednio z interfejsu OBD pojazdu, między innymi poziom paliwa, zachowanie hamulców i komunikaty o błędach. Dodatkowo, jednostka pokładowa przekazuje dane z GPS-a i dane bieżące o nagłych zmianach prędkości pojazdu. Otwarta platforma telematyczna koncernu ZF – Openmatics nie tylko rejestruje, ale jest w stanie również interpretować te dane.
Dzięki Openmatics wyznaczamy nowe standardy telematyczne na wolnym rynku – szczególnie w zakresie zarządzania flotami mieszanymi. Tym samym jesteśmy idealnym partnerem biznesowym, również dla firmy Global Automotive Service GmbH (G.A.S.), która zarządza usługami na zlecenie dużych właścicieli flot z Niemiec. Umożliwiamy jeszcze lepsze ukierunkowanie oferty usług na przyszłość.
- Helmut ErnstNowe usługi, innowacyjne produkty i przekazywanie wiedzy – tak ZF Aftermarket wspiera swoich klientów na drodze ku cyfrowej transformacji w obszarze posprzedażowym.
Digitalizacja stwarza nam wszystkim ogromne szanse. Jeżeli chcemy je wykorzystać, musimy o wiele bardziej niż dotychczas skupić się na oczekiwaniach klientów i w przyszłości zaoferować im zindywidualizowane portfolio usług w zakresie mobilności. Platforma Openmatics nadaje się do tego idealnie.
- Helmut Ernst
Źródło: ZF Aftermarket