Dwa kierunkowskazy z każdej strony, jeden z przodu i jeden z tyłu, są przewidziane dla ciężarówek i autobusów. Gdy są używane, muszą świecić z częstotliwością 1,5 Hz (± 0,5 Hz) = 90 x na minutę (± 30 x) z obu stron jednocześnie. Wskaźniki są obsługiwane za pomocą przełącznika na kolumnie kierownicy i automatycznie wracają do pozycji wyjściowej po wyjściu z zakrętu.
Przełącznik powraca do pierwotnego położenia za pomocą popychacza na kolumnie kierownicy, który uruchamia małą dźwignię na przełączniku kierunkowskazów i powoduje jego powrót za pomocą siły sprężyny. W takim przypadku następuje otwarcie przełącznika i przerwanie połączenia z elektronicznym urządzeniem sterującym (jednostka wskaźnikowa) i zakończenie procesu.
Przełącznik na kolumnie kierownicy może być również używany do obsługi klaksonu, świateł drogowych i mijania z kierunkowskazami, dwubiegowych wycieraczek szyby przedniej, pracy przerywanej oraz wycieraczki i spryskiwacza szyby przedniej.
Przełączniki kolumny kierownicy DT Spare Parts charakteryzują się następującymi cechami:
- Dźwignia wykonana z wytrzymałej rury aluminiowej, stalowej lub tworzywa sztucznego z trwałym łożyskiem dźwigni dzięki powiększonemu blokowi łożyskowemu.
- Kształt łba nitu oraz konstrukcja złącza nitowego odpowiadają przepisom technik łączenia.
- Mikroprzełączniki, które dzięki konstrukcji z posrebrzanymi stykami doskonale nadają się do przełączania zarówno wysokich, jak i bardzo niskich prądów.
- Precyzyjnie dopasowana plastikowa podstawa z profesjonalnie zaciśniętymi złączami wtykowymi. Złącza wtykowe są niklowane lub posrebrzane w celu uzyskania niskiej rezystancji styku i ochrony przed utlenianiem.
- Wysoce elastyczne kable bezhalogenowe są zaprojektowane z nadwymiarową średnicą kabla 0,5 – 1,5 mm² w zależności od obciążenia elektrycznego, w celu zagwarantowania optymalnego bezpieczeństwa pracy.
- Niezwykle mocny lut łączy się z wyłącznym użyciem lutu bezołowiowego. W celu spełnienia specyfikacji dyrektywy RoHS 2002/95/WE (RoHS = ograniczenie substancji niebezpiecznych) stosuje się wyłącznie stopy cyny, srebra lub miedzi. Topnik lutowniczy służy do zapobiegania utlenianiu wokół lutowanego obszaru.
- Zastosowanie wysokiej jakości płytek drukowanych wykonanych z żywicy epoksydowej wzmocnionej włóknem szklanym zamiast gorszej jakości żywicy fenolowej/płytek papierowych. Zastosowanie mniejszych komponentów SMD (Surface Mounted Device) umożliwia automatyczną produkcję w celu zwiększenia niezawodności produktu.
Przed wymianą przełącznika kolumny kierownicy upewnij się, że połączenia masowe i kablowe oraz bezpieczniki są w idealnym stanie i nie są one prawdziwą przyczyną usterki.
Źródło: Diesel Technic