Czas odświeżyć powietrze w samochodzie | MOTOFAKTOR

Czas odświeżyć powietrze w samochodzie

UFI Filters udziela porad dotyczących właściwej wymiany filtra kabinowego.

W celu zapewnienia maksymalnej ochrony przed szkodliwymi cząsteczkami i zwiększenia wydajności klimatyzacji, Grupa UFI Filters zaleca regularną wymianę filtra kabinowego: co 15 tys. km – częściej na obszarach o szczególnym zanieczyszczeniu –  albo co najmniej co 6 do 12 miesięcy. To zasadnicza czynność dla zdrowia i dla zapewnienia pełnego komfortu jazdy.

 

UFI zaleca sprawdzenie, czy nowy filtr odpowiada dokładnie parametrom podanym w katalogu, ponieważ zastosowanie złych części może być przyczyną nieprawidłowego działania, a nawet prowadzić do uszkodzenia. Warsztaty powinny postępować zgodnie z procedurami serwisowymi sugerowanymi przez producenta samochodu i producenta wkładu w celu przeprowadzenia sprawnej wymiany i uniknięcia problemów podczas użytkowania.

 

Podczas wymiany należy wziąć pod uwagę:

 

  • położenie filtra zależy od modelu samochodu, dlatego za każdym razem procedura demontażu i montażu może się różnić
  • należy usunąć cały osad gromadzący się w obudowie filtra i dokładnie ją oczyścić (w razie potrzeby użyć sprayu antybakteryjnego)
  • nowy filtr musi być kompatybilny z poprzednim, aby dokładnie przylegał do obudowy i był szczelny
  • po wymianie należy sprawdzić, czy filtr prawidłowo funkcjonuje.

 

Niewłaściwy montaż filtra lub brak wymiany w regularnych odstępach czasu może skutkować:

 

  • znacznym pogorszeniem jakości powietrza w samochodzie
  • reakcją alergiczną na szkodliwe gazy, nieprzyjemne zapachy i pyłki unoszące się w kabinie
  • zmęczeniem i brakiem koncentracji po dłuższej jeździe
  • słabą widocznością z powodu gromadzenia się pary wodnej na przedniej i bocznej szybie

Jak wymienić filtr kabinowy w samochodzie Opel ADAM 1.0 EcoTec w 5 krokach

Czas wymienić filtr kabinowy

 

Filtr kabinowy znajduje się pod schowkiem po stronie pasażera

 

1. Zdejmij pokrywę skrzynki filtracyjnej

 

2. Wyciągnij filtr z obudowy

 

3. Sprawdź kompatybilność starego i nowego filtra

 

Stary filtr kabinowy może powodować:

 

  • alergię,
  • bóle gardła,
  • kaszel,
  • zmniejszoną czujność kierowcy,
  • gromadzenie pary na szybach.

 

4. Włóż nowy filtr do obudowy

 

5. Zamknij obudowę filtra

Źródło: UFI Filters

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).