W celu zapewnienia maksymalnej ochrony przed szkodliwymi cząsteczkami i zwiększenia wydajności klimatyzacji, Grupa UFI Filters zaleca regularną wymianę filtra kabinowego: co 15 tys. km – częściej na obszarach o szczególnym zanieczyszczeniu – albo co najmniej co 6 do 12 miesięcy. To zasadnicza czynność dla zdrowia i dla zapewnienia pełnego komfortu jazdy.
UFI zaleca sprawdzenie, czy nowy filtr odpowiada dokładnie parametrom podanym w katalogu, ponieważ zastosowanie złych części może być przyczyną nieprawidłowego działania, a nawet prowadzić do uszkodzenia. Warsztaty powinny postępować zgodnie z procedurami serwisowymi sugerowanymi przez producenta samochodu i producenta wkładu w celu przeprowadzenia sprawnej wymiany i uniknięcia problemów podczas użytkowania.
Podczas wymiany należy wziąć pod uwagę:
położenie filtra zależy od modelu samochodu, dlatego za każdym razem procedura demontażu i montażu może się różnić
należy usunąć cały osad gromadzący się w obudowie filtra i dokładnie ją oczyścić (w razie potrzeby użyć sprayu antybakteryjnego)
nowy filtr musi być kompatybilny z poprzednim, aby dokładnie przylegał do obudowy i był szczelny
po wymianie należy sprawdzić, czy filtr prawidłowo funkcjonuje.
Niewłaściwy montaż filtra lub brak wymiany w regularnych odstępach czasu może skutkować:
znacznym pogorszeniem jakości powietrza w samochodzie
reakcją alergiczną na szkodliwe gazy, nieprzyjemne zapachy i pyłki unoszące się w kabinie
zmęczeniem i brakiem koncentracji po dłuższej jeździe
słabą widocznością z powodu gromadzenia się pary wodnej na przedniej i bocznej szybie
Jak wymienić filtr kabinowy w samochodzie Opel ADAM 1.0 EcoTec w 5 krokach