Nowy czujnik uzupełnia gamę elektroniki do ciężarówek i ma zapewniać najlepszą możliwą wydajność przy ekstremalnych obciążeniach. Obsługuje on optymalne oczyszczanie spalin, a tym samym umożliwia przestrzeganie surowych wartości emisji od Euro 5. Nieprzestrzeganie ich może prowadzić do wygaśnięcia koncesji.
Czujnik Meyle-Original-NOx mierzy zawartość tlenków azotu (NOx) w spalinach przed i po tak zwanym katalizatorze SCR (selektywna redukcja katalityczna). Katalizator SCR przekształca szkodliwe tlenki azotu w nieszkodliwy azot i wodę poprzez dodanie roztworu mocznika AdBlue. Jednocześnie czujnik Meyle-Original-NOx ma umożliwiać optymalne dozowanie AdBlue przez układ sterowania silnikiem, a tym samym efektywną redukcję tlenków azotu szkodliwych dla środowiska i zdrowia.
Wadliwe czujniki NOx mogą mieć daleko idące konsekwencje dla działania pojazdu, takie jak tymczasowa lub stała praca awaryjna silnika, przekroczenie limitów spalin i zwiększone zużycie AdBlue. Inną możliwą konsekwencją jest wysoka zawartość amoniaku w spalinach, co może prowadzić do korozji całego układu wydechowego i wysokiego zanieczyszczenia środowiska.
Aby zapewnić najlepszą możliwą wydajność, czujnik Meyle-Original-NOx, podobnie jak wszystkie produkty Meyle, został opracowany zgodnie ze ścisłymi standardami jakości marki i surowymi wymaganiami OE oraz został dokładnie przetestowany pod kątem funkcjonalności i trwałości.
Meyle Truck Team zajmuje się gigantami drogowymi od 25 lat, wykorzystując swoje bogate know-how w rozwoju i produkcji części do pojazdów ciężarowych.
Dzięki technicznie zoptymalizowanym produktom, takim jak pręty sprzęgające Meyle-HD i końcówki drążków kierowniczych do pojazdów ciężarowych lub udoskonalone klocki hamulcowe Meyle-PD, pojazdy z częściami Meyle powinny dłużej pozostawać na drodze.
Dzięki zestawom Meyle, takim jak zestawy pasów wieloklinowych Meyle-Original do pojazdów ciężarowych, użytkownicy mają oszczędzać czas i pieniądze. Niemiecki producent zapewnia, że testuje jakość części w najtrudniejszych warunkach: opracowuje i testuje części do ciężarówek we współpracy z zespołami sportowymi serii wyścigowej FIA ETRC.
Aby móc testować i dalej rozwijać jakość i odporność nawet w ekstremalnych warunkach, producent z Hamburga jest zaangażowany w serię FIA ETRC od 2014 roku. Meyle będzie nadal wspierać zespół wokół kierowcy MAN Saschy Lenza w ramach współpracy technicznej jako partner w sezonie wyścigowym 2020.
Ze względu na obecną sytuację zawody sportowe zostały zabronione, dlatego sygnał startowy do sezonu ETRC został opóźniony. Aby skrócić czas wolny od wyścigów dla fanów sportów motorowych na całym świecie, Europejskie Stowarzyszenie Wyścigów Ciężarówek uruchomiło „ETRC Digital Racing Challenge”, internetową serię wyścigów z ośmioma weekendami wyścigowymi.
Kierowca ciężarówki Sascha Lenz i jego partner Meyle mieli już wszelkie powody do świętowania: w pierwszych wyścigach sezonu cyfrowego niemiecki kierowca ciężarówki zajął drugie i trzecie miejsce! Kolejna runda wirtualnych mistrzostw ETRC odbędzie się 28 czerwca na cyfrowej wersji toru Nürburgring i będzie transmitowana na żywo na całym świecie za pośrednictwem mediów społecznościowych ETRC, w tym oficjalnego kanału YouTube, strony na Facebooku, Twitcha i oficjalnej strony internetowej.
Dystrybutorami części Meyle, Meyle-HD, Meyle-Original i Meyle-PD są Auto Partner S.A. oraz Inter Cars.
Źródło: Meyle