Jakość powietrza ma być ciągle poprawiana zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów za pomocą nowego czujnika. Czujnik cząstek stałych PM2.5 ma wejść do produkcji seryjnej pod koniec 2020 roku. Jego pierwszym klientem będzie europejski producent premium, który początkowo zastosuje czujnik w swoich pojazdach na rynek azjatycki.
Wysokie stężenia pyłu zawieszonego nadal stanowią poważne zagrożenie dla zdrowia, szczególnie na zabudowanych obszarach miejskich. Dzieje się tak, ponieważ małe cząsteczki drobnego pyłu mogą gromadzić się w płucach, gdzie powodują zarówno krótko-, jak i długoterminowe zagrożenia dla zdrowia. Chcemy przyczyniać się do trwałej poprawy indywidualnej jakości powietrza. Nasz nowy czujnik cząstek stałych jest kluczowym elementem w tym kontekście.
szef działu czujników i Centrum Technicznego w zakładzie Hella w Bremie - Marco Döbrich
Zamówienie przewiduje początkowe wyposażenie pojazdów w dwa czujniki PM2.5. Pierwszy czujnik kontroluje jakość powietrza wewnątrz pojazdu i poprawia ją, automatycznie regulując dopływ powietrza i przez efektywne wykorzystanie filtrów powietrza. Drugi czujnik mierzy stężenie drobnego pyłu w bezpośrednim sąsiedztwie pojazdu. Informacje te można wykorzystać do wyświetlania i automatycznej kontroli recyrkulacji powietrza. Czujnik cząstek PM2.5 może być również wykorzystany do realizacji innych cyfrowych zastosowań, takich jak planowanie trasy z uwzględnieniem lokalnej jakości powietrza.
Źródło: Hella