Czy hak holowniczy trzeba wymieniać? | MOTOFAKTOR

Czy hak holowniczy trzeba wymieniać?

Czy hak holowniczy, podobnie jak wiele innych części w aucie, również trzeba wymieniać w określonym czasie? Ekspert Steinhof odpowiada.

Hak holowniczy to akcesorium, które może być zamontowane fabrycznie lub dodane w trakcie zakupu dodatkowego wyposażenia. Wśród pojazdów poruszających się po drogach można spotkać różne stopnie zużycia kuli haka holowniczego. Starsze modele często są montowane na stałe i mogą mieć wyraźnie skorodowaną konstrukcję. Czy w takim razie konieczna jest wymiana haka holowniczego?

Kluczowa długowieczność

W Steinhof każdy produkt projektowany jest z myślą o długotrwałej eksploatacji. Dlatego w dziale projektowym firmy, już na etapie opracowywania nowego modelu kuli haka holowniczego, uwzględnia się maksymalne obciążenie oraz przewidywany czas użytkowania. W rezultacie, przygotowany prototyp przechodzi szereg symulacji testowych.

W kolejnej fazie wprowadzenia produktu na rynek tworzone są prototypy, które poddawane są intensywnym testom zmęczeniowym materiału. W laboratorium hak holowniczy wykonuje aż 2 000 000 cykli, co zajmuje od 50 do 80 godzin.

Gdy hak holowniczy uzyskuje aprobatę do produkcji masowej, na końcu procesu zapewnia się mu odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne oraz pokrycie farbą.

Hak holowniczy W13 - wyższy poziom zabezpieczenia

Kula haka holowniczego narażona jest na trudne warunki atmosferyczne, takie jak deszcz, błoto, wysokie temperatury, śnieg oraz sól drogową. Z biegiem lat te czynniki mogą osłabić strukturę haka. Dlatego firma Steinhof wprowadziła do swojej oferty hak W13, który, oprócz funkcjonalności, charakteryzuje się lepszą ochroną przed uszkodzeniami.

Największą zaletą modelu W13 jest jego automatyczny mechanizm. Aby skorzystać z haka holowniczego, wystarczy nacisnąć przycisk znajdujący się w bagażniku. Już po kilku sekundach kula haka holowniczego wysuwa się z tylnej części pojazdu, gotowa do użycia. Wystarczy jedynie upewnić się, że jest właściwie zabezpieczona, aby móc z niej korzystać zgodnie z przeznaczeniem.

Dzięki możliwości chowania haka holowniczego za zderzakiem, jego trwałość jest znacznie zwiększona. Jest on lepiej chroniony przed niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi, takimi jak opady deszczu, śnieg czy resztki błota i soli.

Jakie auto może mieć automatyczny hak holowniczy?

Czy hak holowniczy trzeba wymieniać?

Firma Steinhof od dłuższego czasu produkuje haki holownicze, z których niektóre mają już kilkanaście lat i wciąż są w użyciu. Pojawia się więc pytanie, czy hak holowniczy należy wymieniać. Odpowiedź zależy od konkretnej sytuacji, a kluczowym czynnikiem jest jego stan techniczny. Istotne jest, aby regularnie kontrolować kulistą część haka, ponieważ współpracuje ona z głowicą zaczepową i powinna mieć odpowiednią średnicę. Przy intensywnym użytkowaniu może dojść do jej zużycia, dlatego zaleca się okresowe sprawdzanie, czy średnica jest zgodna z aktualnymi normami. W przypadku stwierdzenia zużycia najważniejsze jest dokonanie wymiany.

Dodatkowo, należy przeprowadzić dokładne oględziny całej konstrukcji haka holowniczego, co powinno być częścią rutynowej kontroli technicznej pojazdu. Jeżeli zauważona zostanie znaczna korozja, może być konieczna wymiana całego haka. W trakcie użytkowania mogą także wystąpić uszkodzenia mechaniczne, które wymuszają zakup nowego haka.

Przegląd i rejestracja haka holowniczego – Steinhof radzi

„Haki holownicze Steinhof projektujemy w taki sposób, aby były one przygotowane do użytku przez bardzo długi czas. Haki z możliwością wypinania, możemy przechowywać w specjalnym futerale. Dzięki temu, gdy kula nie jest nam potrzebna, może przebywać w suchym miejscu. Bez narażenia na sól drogową, błoto, czy inne poważne zanieczyszczenia.

Dodatkowo, jako eksperci zalecamy, żeby kierowca sprawdzał połączenie śrubowe w haku holowniczym co 1000 km. Poza tym dobrą praktyką jest stosowanie smarów do haków holowniczych. Poprawiają one połączenie z przyczepą i pełnią warstwę ochronną. W Steinhof do dyspozycji klientów mamy również bardzo rozbudowaną ofertę części zamiennych. Jeśli gniazdo elektryczne, wiązka lub popularny “kapturek”, są uszkodzone, bez żadnych problemów, możemy przywrócić nasz hak holowniczy do pełni sprawności. Jest to nasza troska o środowisko naturalne i zadowolenie klientów. W ten sposób tworzymy produkty najwyższej jakości, które służą przez lata” – podsumowuje Mariusz Fornal, ekspert Steinhof.

Źródło: Steinhof

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).