Wraz z nadejściem wiosny i ożywieniem przyrody oraz wydłużeniem dni, warto poświęcić chwilę na odnowienie oraz przygotowanie naszego pojazdu do nadchodzącego sezonu. Samochód stanowi nie tylko środek lokomocji, lecz również odzwierciedlenie jego właściciela, dlatego troska o jego kondycję zarówno techniczną, jak i wizualną, może wiele powiedzieć o nas jako kierowcach.
„Prawidłowa pielęgnacja samochodu to więcej niż mycie i regularne przeglądy. Obejmuje kompleksową opiekę nad stanem technicznym, karoserią i wnętrzem pojazdu. Regularne serwisowanie zapewnia bezpieczeństwo i niezawodność, podczas gdy dbałość o karoserię i wnętrze pomaga zachować wartość rynkową samochodu. Konserwacja lakieru, pielęgnacja wnętrza, czyszczenie szyb i felg, a także zabezpieczenie podwozia przed korozją są kluczowe dla długowieczności pojazdu. To wszystko przekłada się na lepsze doświadczenia z jazdy, bezpieczeństwo i optymalizację kosztów utrzymania” – tłumaczy Krzysztof Wyszyński, Product Manager w Würth Polska.
Co wynika z badań przeprowadzonych przez Panel Badawczy Ariadna, to że osoby z dziećmi kładą największy nacisk na porządek wewnątrz pojazdu (84% odpowiedzi). Czy z kolei różni się to w zależności od grup wiekowych?
Najmłodsi kierowcy, czyli ci w wieku od 18 do 24 lat, wykazują najmniejszą troskę o czystość i porządek w swoich pojazdach w porównaniu do pozostałych ankietowanych. Według 24% osób z tej grupy wiekowej, czystość w samochodzie jest „raczej nieważna”. Natomiast osoby w wieku od 35 do 44 lat oraz od 45 do 54 lat są zdania, że utrzymanie porządku w samochodzie ma duże znaczenie – tak odpowiedziało aż 87% i 88% badanych z tych grup wiekowych. W przypadku osób powyżej 55 roku życia, odsetek ten wyniósł 83%.
Błyszcząca powierzchnia pojazdu poprawia nasz nastrój i reputację, ale nie możemy zapominać o wnętrzu samochodu. Regularne odkurzanie wnętrza nie tylko usuwa kurz i brud, ale także pomaga utrzymać czystość i higienę. Usuwanie drobinek, sierści i innych zanieczyszczeń z tapicerki oraz trudno dostępnych miejsc nie tylko poprawia wygląd samochodu, ale także wpływa na jakość powietrza w kabinie, co ma znaczenie dla naszego komfortu podróżowania. Badania pokazują, że odkurzanie jest najczęstszą czynnością wykonywaną przez kierowców (84% odpowiedzi), ale popularne jest także czyszczenie kokpitu (73% wskazań).
Ponadto, aż 68% ankietowanych zwraca uwagę na czystość szyb od wewnątrz, co świadczy o ich zaangażowaniu w utrzymanie świeżości i przejrzystości wewnątrz samochodu. Dodatkowo, 56% kierowców bardzo dba o to, aby w aucie zawsze było przyjemnie pachnąco, dlatego często korzystają z odświeżaczy powietrza. Można zauważyć, że Polacy podejmują świadome działania, aby zapewnić czystość i komfort wewnątrz swoich pojazdów, co potwierdza ich wysoką świadomość znaczenia dbałości o samochód.
W ostatnich latach auto detailing zdobywa coraz większą popularność wśród właścicieli pojazdów. To kompleksowa metoda pielęgnacji samochodu, która ma na celu utrzymanie auta w doskonałej kondycji zarówno pod względem wyglądu, jak i funkcjonalności. W ramach auto detailingu wykonywane są różnorodne zabiegi, począwszy od standardowych takich jak odkurzanie czy czyszczenie, a skończywszy na bardziej zaawansowanych jak polerowanie lakieru czy usuwanie rys. Dzięki profesjonalnemu auto detailingowi możliwe jest przywrócenie samochodowi pierwotnego blasku i świeżości, co ma kluczowe znaczenie dla zachowania jego wartości i atrakcyjności wizualnej.
„Auto detailing to kluczowa inwestycja w każdym etapie użytkowania pojazdu. Po zimie jest niezbędny do ochrony karoserii przed korozją spowodowaną solą drogową. Przed sprzedażą samochodu, znacząco podnosi jego wartość rynkową, dzięki poprawie estetyki. Natomiast dla starszych modeli jest istotny w celu zachowania ich oryginalnego stanu i wyglądu, co ma szczególne znaczenie dla miłośników klasyków. Nie można także lekceważyć wpływu czystego i zadbanego wnętrza na komfort jazdy. W każdym z tych przypadków auto detailing nie tylko poprawia wygląd, ale również przyczynia się do ochrony i zwiększenia wartości pojazdu” – komentuje Krzysztof Wyszyński.
Usługi auto detailingu to kompleksowa pielęgnacja pojazdu, obejmująca czyszczenie i konserwację zarówno zewnętrzną, jak i wewnętrzną. W skład tych usług wchodzi usuwanie zabrudzeń z karoserii, polerowanie, aplikacja wosków i powłok ochronnych, a także renowacja wnętrza poprzez pranie i czyszczenie tapicerki, pielęgnację skóry i odświeżanie plastików. Zabezpieczenie podwozia po zimie to kolejny ważny element, polegający na oczyszczaniu i aplikacji środków antykorozyjnych. Ponadto, do usług auto detailingu należy pielęgnacja szyb i felg, aby zabezpieczyć je przed osadzaniem się zabrudzeń i wody.
Zachowanie porządku i dbałość o stan techniczny wnętrza samochodu jest dla wielu osób bardzo istotne, gdyż ma duży wpływ na komfort podróży, postrzeganie przez innych oraz wartość rynkową pojazdu. Usługi detailingowe mogą być pomocne w utrzymaniu samochodu w doskonałej kondycji. Decyzja o skorzystaniu z takich usług nie tylko świadczy o trosce o wygląd pojazdu, ale również o dbałości o jego wartość.
Raport badający przywiązanie Polaków do czystości i porządku we wnętrzach swoich samochodów. Badanie przeprowadzone zostało na zlecenie Good One PR na panelu Ariadna w dniach 1 – 4 grudnia 2024 roku. Próba ogólnopolska losowo-kwotowa [min.] N=1105 osób w wieku od 18 lat wzwyż – z następującym wyszczególnieniem posiadaczy samochodów. Kwoty dobrano wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.
Źródło: Würth Polska
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?