W ramach planowanego partnerstwa strategicznego Cummins chce zainwestować w doskonalenie bazowych silników średniej pojemności, a także w ich globalną produkcję i dostarczanie na rzecz Daimler Trucks & Buses od drugiej połowy bieżącej dekady.
List intencyjny, który podpisały Daimler Truck AG i Cummins, zabezpiecza przyszłość fabryce silników w Mannheim i zarazem wzmacnia naszą konkurencyjność. Decydując się na wdrożenie normy Euro VII, musielibyśmy zainwestować spore środki w udoskonalenie naszych napędów średniej pojemnoś. Obecnie koncentrujemy te środki na technologiach, które w toku ogólnej transformacji naszego przemysłu będą miały decydujące znaczenie dla naszego długofalowego sukcesu biznesowego.
prezes zarządu w Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG - Martin DaumZ przyjemnością ogłaszamy nawiązanie ważnego strategicznego partnerstwa z Daimler Truck, w rezultacie którego będziemy dostarczali systemy napędowe średniej pojemności dla Daimler Trucks & Buses na globalnych rynkach. Współpraca ta stanowi dla obu przedsiębiorstw świetną szansę na polepszenie swojej konkurencyjności, wdrożenie globalnych innowacji, poszerzenie oferty dla klientów, a także zmniejszenie emisji zanieczyszczeń. Cieszy nas perspektywa tej współpracy, gdyż pozwoli ona obu naszym przedsiębiorstwom rozwinąć swój potencjał rozwojowy. Jako renomowany, niezależny globalny dostawca tak zwanych power solutions, firma Cummins stara się zaproponować właściwe rozwiązanie każdemu klientowi na świecie, dając do wyboru szeroką paletę zaawansowanych technologii napędowych – wysokoprężnych, gazowych, całkowicie elektrycznych, wodorowych i innych.
chairman i CEO w Cummins Inc. - Tom LinebargerFirma Cummins Inc. zamierza uruchomić na terenie zakładu Mercedes-Benz w Mannheim produkcję silników średniej pojemności, spełniających normę emisji spalin Euro VII. Produkcja ta ma ruszyć w drugiej połowie dekady, przy czym Cummins chce dostarczać napędy na rzecz zarówno Mercedes-Benz, jak i innych odbiorców biznesowych.
Innymi słowy, napędy te – podobnie jak inne produkty Cumminsa – mogą znaleźć zastosowanie również w pojazdach użytkowych innych marek. Wynikające stąd tzw. korzyści skali pozwolić mają na ekonomiczne wytwarzanie typoszeregu silników również w dalszej przyszłości. Dzięki nowemu strategicznemu partnerstwu, Daimler Truck AG i Cummins na długi czas zapewnią w zakładzie mannheimskim wiele miejsc pracy. Aktualna obecność handlowa Cumminsa i jego rozwinięta sieć produkcyjno-dostawcza we wszystkich innych regionach przysłuży się dalszym markom należącym do Daimler Trucks, m. in. markom Daimler Trucks North America.
Podpisany list intencyjny stwarza zakładowi w Mannheim obiecujące widoki, gdyż silniki średniej pojemności będą tu wytwarzane również w dalszej przyszłości. Jest to dla Mannheim dobra wiadomość. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że nastąpią tu zmiany. W najbliższych latach będziemy wdrażali tę transformację wspólnie z radą zakładową, wypracowując takie rozwiązania, które uwzględnią interes klientów, pracowników i przedsiębiorstwa.
- Martin DaumDaimler Truck AG zamierza w przyszłości skupić się na doskonaleniu alternatywnych technologii napędowych oraz komponentów ciężkiego układu przeniesienia napędu w pojazdach użytkowych. Dlatego koncern zaprzestaje inwestowania w rozwój własnej generacji silników medium duty (MDEG), która znajduje zastosowanie w pojazdach ciężarowych klasy lekkiej i średniej, w autobusach miejskich i dalekobieżnych, a także w pojazdach innych producentów.
Daimler Truck AG po uruchomieniu produkcji Cummins ma sukcesywnie wygaszać swoją produkcję MDEG. Najbliższy krok to uzgodnienie konkretnych planów w zakresie produkcji średniej pojemności silników do pojazdów użytkowych. Rozważona ma być możliwość szerszej globalnej współpracy strategicznej – opartej na synergii w dziedzinie komponentów do układów przeniesienia napędu i do systemów silnikowych.
W ofercie Daimler Truck AG ma pozostać generacja silników heavy duty (HDEP) do ciężkich pojazdów Daimler Trucks & Buses. Napędy te będą nadal produkowane w ramach globalnej sieci, opartej na zakładach w Mannheim i Detroit – z przeznaczeniem do wysokotonażowych pojazdów ciężarowych i autobusów, a także do pojazdów innych producentów.
Źródło: Daimler