Monark Diesel GmbH & Co. KG została założona w 1951 roku w Hamburgu, ale marka Monark pojawiła się na rynku dopiero sześć lat później. Od początku produkowaliśmy elementy układu wtrysku paliwa w silnikach Diesla, a naszym pierwszym odbiorcą „na pierwszy montaż” była firma Deutz, z którą rozpoczęliśmy współpracę w 1979 roku. Dziś jesteśmy pierwszomontażowym dostawcą kilku europejskich producentów samochodowych i części silnikowych. Dodatkowo wychodzimy na przeciw oczekiwaniom naszych klientów stale rozszerzając naszą ofertę – w ten sposób wprowadziliśmy do produkcji rozruszniki i alternatory, paski klinowe, filtry, lustra reflektorów a także inne komponenty elektryczne.
Wśród naszych produktów dla silników Diesla można znaleźć dysze wtryskiwaczy typu „S” i „P”, elementy poliuretanowe, kompletne wtryskiwacze, zawory oraz pompy.
Faktycznie, w 2005 roku odkupiliśmy od firmy Dresdner Einspritzsysteme zakład produkcyjny w Lengenfeld, znajdującym się 130 km na południowy-zachód od Drezna. Ta fabryka ma bardzo duże doświadczenie w produkcji elementów układów wtryskowych w silnikach Diesla i z pespektywy czasu decyzję o tym zakupie można uznać za bardzo udaną. Centrala naszej firmy nadal pozostaje w Hamburgu.
Jesteśmy obecni w Polsce od prawie 25 lat i dziś mogę powiedzieć, że to dla nas jeden z pięciu najważniejszych rynków europejskich. Oczywiście, najwięcej klientów – ponad 2000 bezpośrednich odbiorców – mamy w Niemczech.
Zarówno warsztaty, jak i właściciele samochodów, mogą znaleźć nasze produkty w ofercie dystrybutorów takich jak Inter Cars i Auto Partner SA (z Bierunia), a części do pojazdów ciężarowych dystrybuuje firma Suder & Suder.
Nowym prezesem Monark został Ulrich Müller, który wcześniej pracował dla działu Automotive firmy Panasonic.
Nasze hasło brzmi „Quality in Motion”. Chcemy dotrzeć zarówno do właścicieli samochodów, jaki i specjalistów w warsztatach, z informacją że marka Monark jest bardzo dobrze kojarzona w ponad 120 krajach świata. Liczymy, że dzięki temu więcej klientów zaufa naszym produktom.
W przeszłości 80 proc. naszych produktów przeznaczonych było do pojazdów ciężarowych, a tylko 20 proc. do pojazdów osobowych. Jednak w ciągu ostatnich 18 miesięcy przybyło nam tak dużo produktów dla samochodów osobowych, że najwyższy czas opublikować osobne katalogi. Dzięki temu klienci poszukujący części do samochodów osobowych nie będą musieli wertować oferty dla pojazdów ciężarowych.
Już 1 stycznia 2014 sfinalizujemy przejęcie firmy zajmującej się fabryczną regeneracją pomp wtryskowych do silnika Diesla. Dziś jeszcze nie mogę zdradzić jej nazwy, ale to będzie dla nas najważniejsze wydarzenie przyszłego roku.