DB Schenker testuje Renault T E-Tech i hub Ekoen | MOTOFAKTOR

DB Schenker testuje Renault T E-Tech i hub Ekoen

DB Schenker ogłasza rozpoczęcie testów elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-Tech. To kolejny krok firmy na drodze ku zrównoważonej logistyce.
Ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech to najnowszy produkt w palecie pojazdów elektrycznych producenta, charakteryzujący się dynamiką i niskim zużyciem energii. Testowany ciągnik posiada 6 pakietów akumulatorów o łącznej pojemności 540 kWh, co pozwala na pokonanie dystansu do 300 km i do 500 km z pośrednim szybkim ładowaniem (mocą 250 kW) trwającym jedną godzinę.
Ciągnik siodłowy ładowany jest na hubie Ekoen w Nadarzynie, pierwszym hubie w Polsce dedykowanym dla elektrycznych pojazdów ciężarowych. Hub wyposażony jest w 4 stanowiska ładowania o mocy 350 kW każde a stanowiska dopasowane są do ładowania ciągników bez konieczności odpinania naczepy.

Jarosław Zwoliński Key Account Manager, Renault Trucks Polska„…W Renault Trucks nie tylko dostarczamy pojazdy, ale również wspieramy naszych klientów na każdym etapie procesu testowego. W ramach współpracy, oferujemy kompleksowe wsparcie, które obejmuje analizę tras, we współpracy z naszymi partnerami weryfikację możliwości infrastrukturalnych oraz projektowanie systemów ładowania. Dzięki temu, nasi klienci mogą optymalnie wykorzystać potencjał elektrycznego ciągnika i osiągnąć najlepsze wyniki operacyjne. Wierzymy, że nasza współpraca przyczyni się do sukcesu projektu i pomoże w wyznaczeniu nowych standardów w logistyce opartej na zrównoważonych rozwiązaniach. Razem z DB Schenker dążymy do przyszłości, w której logistyka będzie nie tylko wydajna, ale również przyjazna dla środowiska.”

Hub Ekoen Renault E-Tech

 

Tomasz Siedlecki Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Ekoen sp. z o.o.: „W ostatnich miesiącach obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój przygotowań firm transportowych do wdrożenia elektrycznych flot. Stoimy w przededniu rewolucyjnych zmian w transporcie ciężkim, gałęzi gospodarki niezwykle istotnej dla Polskiej gospodarki. Dlatego bardzo cieszymy się, że wespół z Renault Trucks i DB Schenker, Ekoen może stać w awangardzie tychże zmian. Jako operator stacji staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom Klientów z sektora nie tylko przy pomocy technologii, ale także przy pomocy standardów obsługi. Oferujemy klientom możliwość rozliczania się bezgotówkowego na bazie umów flotowych gwarantujących stałe ceny. Na potrzeby testów wdrożyliśmy dedykowane karty RFID, które umożliwiają kierowcom zminimalizowanie czynności niezbędnych do uruchomienia ładowania.”

 

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google

Źródło: Renault Trucks

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).