Raport KPMG pokazuje, że większość firm z sektora motoryzacyjnego nie jest gotowa na szybki rozwój technologiczny i przesunięcie popytu na kanały cyfrowe. Salon samochodowy musi się przygotować na rewolucyjne zmiany w sposobie, w jaki konsumenci będą nabywać pojazdy.
Raport potwierdza, że doświadczenie klienta staje się coraz bardziej istotnym czynnikiem przy wyborze samochodu. Bezproblemowe i płynne doświadczenie klienta wskazano jako drugą najważniejszą kwestię przy zakupie samochodu w najbliższych pięciu latach, zaraz po jego wydajności.
„Dynamiczne zmiany rynkowe i związane z nimi oczekiwania klientów w kanale online to wyzwania ponad siły pojedynczego dealera. Klienci – firmy i konsumenci – oczekują prostych i szybkich procesów, bez zbędnych formalności. Wybór samochodu, finansowanie, jego ubezpieczenie mają być łatwe oraz dostępne online. Dziś w Polsce większość samochodów jest wciąż nabywana i finansowana bezpośrednio w salonie, ale rynek przesuwa się w stronę digital. Kluczem do odniesienia sukcesu w nowej rzeczywistości rynkowej będzie zaoferowanie klientom prostych i zintegrowanych rozwiązań online, łączących wszystkie aspekty procesu nabycia i finansowania samochodu. Dealerzy, którzy samodzielnie lub z odpowiednim partnerem zaoferują takie kompleksowe rozwiązania zyskają przewagę konkurencyjną. My jesteśmy takim partnerem dla dealerów. Oferujemy zawansowane technolgicznie rozwiązania dotarcia z ofertą do klienta a ponadto proste i zintegrowane z wyborem samochodu finansowanie” – mówi Jacek Pasławski, członek zarządu VEHIS.
Według innych badań dotyczących mobilności S&P Global, aż 61% klientów twierdzi, że łatwy dostęp do opcji online ma wpływ na ich decyzję o skorzystaniu z finansowania i zakupie samochodu, nawet jeśli tylko 25% ostatecznie decyduje się na zawarcie umowy zdalnie.
„Zmiany mające wpływ na całą branżę zwykle trwają, są ewolucją rynku polegającą na dostosowaniu oferty do oczekiwań klientów. Znaczenie kanału online stopniowo rośnie. Widzimy spore zainteresowanie opcją leasingu i nabycia samochodu w 100% online. Dziś większość transakcji jest wielokanałowa – część wykonywana jest online, część offline. W VEHIS bardzo drobiazgowo to obserwujemy, analizujemy i wraz z współpracującymi dealerami dostosowujemy ofertę” – dodaje Jacek Pasławski.
VEHIS oferuje we współpracy z dealerami samochodowymi możliwość znalezienia, wyboru i sfinansowania w jednym miejscu samochodu dowolnej marki.
Platforma VEHIS wykorzystuje autorskie technologie oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, integrując ofertę najlepszych polskich dealerów. Zapewnia dostęp do bogatej bazy ponad 3000 samochodów różnych marek, oferując kompleksową obsługę posprzedażową oraz innowacyjne produkty, takie jak opcja wymiany auta podczas trwania umowy leasingowej czy wsparcie serwisowe.
Źródło: VEHIS