Oto 10 zasad, dzięki którym twój automat nie będzie sprawiał problemów:
- Podczas postoju na wzniesieniu najpierw zaciągnij ręczny hamulec, a dopiero później wrzuć lewarek na pozycje „P”. Dzięki temu prostemu zabiegowi unikniesz szarpania z lewarkiem i oszczędzisz koło i zapadkę hamulca ręcznego.
- Nigdy nie przełączaj lewarka w pozycję „P” gdy samochód się toczy. Grozi to wyłamaniem koła i zapadki hamulca ręcznego.
- Wymieniaj olej regularnie co około 60 000 kilometrów. W przypadku przekładni CVT olej wymieniaj co każde 30 000 kilometrów.
- Olej wymieniaj metodą dynamiczną. Tylko taki sposób zagwarantuje wymianę całej objętości oleju. Usługę możesz wykonać w warsztatach Liqui Moly Proline Serwis.
- Zawsze płucz skrzynie przed wymianą oleju. Dzięki temu zabiegowi udrożnisz kanały i zawory sterujące zmianą biegów.
- Podczas eksploatacji w zimne dni ruszaj powoli i poczekaj, aż skrzynia zapracuje na najwyższym przełożeniu. Dzięki temu zabiegowi skrzynia będzie w pełni smarowana. Po wstępnym rozgrzaniu możesz zacząć normalną jazdę.
- Pamiętaj, że samochodów z automatyczną skrzynią biegów raczej nie holujemy. Jeżeli już to na pracującym silniku. Przed holowaniem sprawdź szczegóły w instrukcji swojego pojazdu.
- Nie nadużywaj pozycji N. Podczas postoju na światłach nie ma sensu przełączać w pozycje N. To samo dotyczy zjazdu z górki.
- W przypadku pierwszych objawów awarii nie zwlekaj z wizytą u mechanika. Pierwsze objawy niewłaściwie funkcjonującej skrzyni często da się wyeliminować przy pomocy płukania i wymiany oleju. Gdy będziesz zwlekał, może dojść do poważnej i kosztownej awarii.
- Korzystaj z pozycji 1, 2 ,3 podczas jazdy w górach. Umiejętne korzystanie z tych przełożeń pozwala oszczędzić paliwo i hamulce.
Artykuł sponsorowany przez Liqui Moly