Delphi zapowiedziało dodanie czujników tlenków azotu (NOx) do oferty części. Te komponenty dostępne w ramach katalogu części zamiennych mierzą ilość tlenku azotu w spalinach. NOx to gaz cieplarniany, czujniki pomagają więc monitorować poziom zanieczyszczeń oraz zapewniać zgodność z obecnymi i przyszłymi normami dotyczącymi poziomu emisji spalin.
36 nowych części ma być dostępnych na rynku europejskim, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Europie czujniki mają mieć zastosowanie w ponad 70 milionach pojazdów. Ich różne rodzaje mają działać w samochodach osobowych takich marek jak Mercedes-Benz, Peugeot, Opel, Škoda, BMW, Renault i Volkswagen. Nowa gama obejmuje również czujniki do samochodów użytkowych, w tym m.in. pojazdów ciężarowych DAF, MAN i Scania.
Juan Thomaz, wiceprezes i dyrektor generalny Aftermarket na region EMEA, wyjaśnia, dlaczego poszerzenie portfolio Delphi o te komponenty jest tak istotne.
„Nieustannie staramy się rozwijać i wzbogacać naszą ofertę czujników. Dlatego mając na uwadze przede wszystkim przepisy dotyczące poziomu emisji spalin we współcześnie produkowanych pojazdach, czujniki NOx to kluczowy produkt, który idealnie pasuje do naszego portfolio”.
W świetle przepisów dotyczących poziomu emisji spalin czujniki tlenków azotu stanowią bardzo ważny element, który dzięki wykorzystaniu zjawisk elektrochemicznych mierzy zawartość NOx w spalinach. Czujniki te przekazują dane pomiarowe do centralnej jednostki sterującej pojazdu (modułu ECU), która może następnie dostosować skład mieszanki paliwa i powietrza oraz inne parametry, aby zwiększyć wydajność i ograniczyć emisję spalin. Gromadzenie danych o NOx, monitorowanie i regulacja to istotne kroki w procesie zapewnienia zgodności pojazdu z przepisami dotyczącymi poziomu emisji spalin.
Czujniki NOx Delphi przechodzą szeroko zakrojone testy i spełniają wymogi norm ISO 9001 i IATF 16949. Części zamienne są opracowywane zgodnie z protokołami wyposażenia oryginalnego i testowane zarówno w warunkach laboratoryjnych, jak i w testach drogowych, co pozwala zweryfikować ich pełną funkcjonalność i jakość.
Komponenty NOx nie są pierwszymi produktami w portfolio czujników Delphi. Firma oferuje już czujniki do układów zapobiegających blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) i filtrów cząstek stałych (DPF), a także czujniki temperatury spalin (EGTS), przepływomierze powietrza (MAF), czujniki ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego oraz wiele innych. Oferta Delphi obejmuje jedną z najbogatszych gam różnych typów czujników w Europie.
Oferta części zamiennych Delphi, w tym czujników, idzie w parze z narzędziami diagnostycznymi firmy i jej programami szkoleniowymi dostępnymi online. Na przykład narzędzie diagnostyczne BlueTech ma 3,5 tys. funkcji związanych z czujnikami NOx, obejmujących najpopularniejsze europejskie marki. W Delphi Academy, czyli programie szkoleniowym Delphi online, dostępna jest seria filmów i treści, w których zaprezentowano instrukcje krok po kroku i pomoce wizualne dotyczące wymiany czujnika NOx.
„Dzięki wprowadzeniu czujników NOx na rynek i zaoferowaniu całościowego rozwiązania obejmującego wsparcie szkoleniowe i diagnostyczne możemy zapewnić warsztatom kompleksowy program, który pozwoli im obsługę pojazdów użytkowanych obecnie i przygotować się na przyszłość” – dodaje Juan Thomaz.
Źródło: Delphi