Niżej opisana procedura dotyczy tarcz sprzęgłowych o średnicy 430 mm z 6-sprężynowym tłumikiem drgań w połączeniu z dociskiem sprzęgła ciągnionym o średnicy płyty dociskowej 430 mm, stosowanych w pojazdach ciężarowych.
Informacja serwisowa obejmuje tarcze sprzęgłowe o numerach:
W przypadku demontażu używanego docisku z silnika przed odkręceniem śrub montażowych należy pod łeb nitu ograniczającego ruch płyty dociskowej a korpus sprzęgła założyć blokadę transportową, a jeśli warsztat takiej nie posiada należy wykonać ją z drutu o grubości 2-3 mm.
W przypadku niezastosowania procedury podczas demontażu, płyta dociskowa przesunie się maksymalnie w kierunku koła zamachowego, co spowoduje, że podczas montażu docisku końcówki sprężyny talerzowej wychylą się zbyt blisko tłumika drgań tarczy sprzęgłowej. Kontakt sprężyny talerzowej z tłumikiem drgań tarczy sprzęgłowej spowoduje uszkodzenia, które w efekcie uniemożliwią poprawne rozłączanie sprzęgła jak również problemy w jego działaniu.
W przypadku nowych docisków sprzęgła blokada transportowa zamontowana jest fabrycznie.
Należy pamiętać że po montażu docisku należy zdemontować blokady transportowe!
Jeżeli blokady nie zostaną zdemontowane spowoduje to poślizgi sprzęgła podczas użytkowania pojazdu i uszkodzenie okładzin tarczy sprzęgłowej.
Więcej praktycznych informacji na www.repxpert.pl
Artykuł sponsorowany przez firmę Schaeffler