Denso opracowało wysokonapięciowy zintegrowany rozrusznik-alternator (ISG) | MOTOFAKTOR

Denso opracowało wysokonapięciowy zintegrowany rozrusznik-alternator (ISG)

Opracowany przez Denso zintegrowany rozrusznik-alternator, przeznaczony na rynek OE, wytwarza energię elektryczną za pomocą silnika.

 

Zintegrowane rozruszniki-alternatory (ISG) zostały opracowane z myślą o pojazdach z silnikami spalinowymi z technologią start-stop, w celu zastąpienia tradycyjnej kombinacji rozrusznika i alternatora. ISG jest solidnym i niezawodnym rozwiązaniem, które jest w stanie wytrzymać dużą liczbę rozruchów, jaką wykonują nowoczesne silniki.

 

Denso jest pionierem tych rozwiązań. Kolejnym celem firmy jest opracowanie wysokonapięciowego zintegrowanego rozrusznika-alternatora chłodzonego cieczą, którego zadaniem będzie nie tylko uruchamianie silnika, generowanie energii elektrycznej do ładowania akumulatora i zasilania układów elektrycznych pojazdu, ale także wspomaganie pracy silnika.

 

Wysokonapięciowy, zintegrowany rozrusznik-alternator (ISG) Denso jest obecnie stosowany przez BMW, Mini, Renault i Suzuki. W zależności od zastosowania, jest napędzany albo paskiem w przednim układzie pomocniczym silnika albo przez wałek wielowypustowy bezpośrednio do skrzyni biegów i wytwarza trójfazowy, przemienny prąd o wysokim napięciu.

 

ISG wykorzystuje również cewkę SC (ang. segment conductor), dzięki której możliwe było zmniejszenie wymiarów części przy jednoczesnej maksymalizacji wydajności. W efekcie jest to jednostka o wysokiej mocy wyjściowej i wyjątkowo małych rozmiarach.

 

Źródło: Denso

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).