Produkcja alternatorów wyposażonych w nowe diody prostownicze rozpocznie się od pojazdów, które będą sprzedawane w Europie w roku budżetowym 2019, i zostaną wprowadzone do spółek grupy produkcyjnej na całym świecie.
Dioda prostownicza jest jednym z elementów alternatora. Przepływający przez nią w określonym kierunku prąd jest prostowany i przekształcany z prądu przemiennego w prąd stały. Nowa, wspólnie opracowana dioda znacznie zmniejsza utratę mocy podczas przekształcania prądu. Ma ona zapewniać także o około 6% większą wydajność wytwarzania energii w porównaniu ze standardowymi produktami i pomagać zmniejszyć zużycie paliwa. Denso produkuje 25 milionów alternatorów rocznie w ponad 10 krajach. Gdyby wszystkie diody zostały zastąpione nowymi, wysokowydajnymi odpowiednikami, emisja dwutlenku węgla miałaby zmniejszyć się o 30 ton rocznie.
Nowa dioda została opracowana jako element pasujący do standardowego alternatora. Denso i Hitachi zachowały konwencjonalny kształt diody i zwiększyły skuteczność prostowania poprzez uproszczenie funkcji kontroli regulatora napięcia IC.
Chociaż pojazdy stają się coraz bardziej zelektryfikowane, silnik spalinowy (ICE) z alternatorem nadal występują w 80% aut na całym świecie. Denso wprowadza na rynek i dystrybuuje części, których celem jest szybka poprawa ekologiczności pojazdów z ICE, aby wspierać proces tworzenia zrównoważonego społeczeństwa.
Alternator wytwarza energię elektryczną przy użyciu energii mechanicznej silnika i dostarcza ją do wszystkich komponentów elektrycznych w pojeździe. Energia elektryczna, która nie zostanie zużyta przez komponenty elektryczne, jest przechowywana w akumulatorze.
Alternator jest połączony z wałem korbowym silnika za pomocą koła pasowego i paska klinowego, generując energię elektryczną przy użyciu momentu obrotowego silnika. Poprawa wydajności pracy alternatora przekłada się na mniejsze obciążenie silnika i zwiększenie oszczędności paliwa.
Źródło: Denso