Do oferty wprowadzono 7 nowych czujników położenia wałka rozrządu i wału korbowego, które mają 312 zastosowań w 6 milionach pojazdów i zastępują 9 numerów katalogowych OE. Szczegóły dotyczące zastosowań nowych czujników można znaleźć w poniższej tabeli:
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego jest zamocowany na kadłubie silnika i skierowany w kierunku koła sygnałowego, zamontowanego na wale korbowym. Czujnik ten służy sterownikowi silnika (ECU) do określania położenia tłoka, w wybranym cylindrze, względem jego górnego martwego punktu (GMP), oraz do pomiaru prędkości obrotowej wału korbowego silnika, zarówno średniej, jak i chwilowej.
Na obwodzie koła sygnałowego, zamontowanego na wale korbowym silnika, są rozmieszczone 34 zęby, co 10°. Dwa zęby są zastąpione wypustem, który umożliwia określenie położenia tłoka w wybranym cylindrze względem jego górnego martwego punktu (GMP). Przy każdym obrocie wału korbowego, czujnik generuje 34 przebiegi sinusoidalne prądu przemiennego (AC). Sygnał ten jest przetwarzany na sygnał o przebiegu prostokątnym, który jest wykorzystywany do określania położenia tłoka w wybranym cylindrze, względem jego górnego martwego punktu (GMP) oraz do pomiaru średniej i chwilowej prędkości obrotowej wału korbowego silnika.
Czujnik położenia wałka rozrządu służy do określania jego ustawienia. Jest zamontowany w głowicy silnika i skierowany w kierunku koła sygnałowego, które jest osadzone na wałku rozrządu. Na podstawie sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu, sterownik silnika (ECU) wyznacza kąt położenia wałka rozrządu. Umożliwia to rozpoznanie, w którym suwie pracy jest określony z cylindrów.
Więcej informacji na temat części Denso do systemów sterowania silnikiem (EMS) i ich zastosowań można znaleźć w katalogu na stronie www.denso-am.pl/e-katalog/.
Źródło: Denso