Denso ulepszyło czujnik wizyjny montowany w Subaru Legacy Outback i Crosstrek | MOTOFAKTOR

Denso ulepszyło czujnik wizyjny montowany w Subaru Legacy Outback i Crosstrek

Dzięki usprawnieniom czujnik wizyjny Denso do samochodów Subaru będzie miał teraz szerszy kąt wykrywania.

 

 

Do wielu wypadków drogowych dochodzi, gdy rowerzyści lub piesi nagle wjeżdżają lub wchodzą na jezdnię, próbując przedostać się na jej drugą stronę. W Japonii takie wypadki stanowią około 30% wszystkich wypadków drogowych z udziałem pieszych i około 70% wypadków drogowych z udziałem dzieci poniżej 12 roku życia, co dowodzi, że kierowcy mają trudność z dostrzeżeniem małych dzieci i szybko poruszających się rowerów – nawet jeśli je zauważą, czasu na reakcję jest tak mało, że może dojść do wypadku.

 

Uznając wagę problemu, nowy program oceny samochodów w Europie (Euro-NCAP) wymaga, aby nowe pojazdy były w stanie wykrywać pieszych i rowerzystów po boku pojazdu.

 

Denso postanowiło zająć się tym problemem. Firmie udało się rozszerzyć kąt detekcji swojego czujnika wizyjnego do 128°, co umożliwiło wykrywanie rowerów przejeżdżających przez jezdnię podczas jazdy z małą prędkością i spełnienie warunków określonych przez Euro- NCAP. Ulepszony czujnik pomoże zatem zapobiegać wypadkom na skrzyżowaniach i w innych miejscach, gdzie pojazdy, motocykle, rowerzyści i piesi poruszają się z różnymi prędkościami.

 

Szerszy kąt detekcji umożliwia wykrycie znacznie większej liczby obiektów, co oznacza, że ​​wykrywane są również obiekty inne niż niebezpieczne. Czujnik musi zatem rozszyfrować, który obiekt jest, a który nie jest zagrożeniem. Przykładowo, gdy czujnik wykryje rowerzystę, który ma zamiar przejechać przez ulicę, ale rowerzysta ten zahamuje i zatrzyma się przed przejściem, pojazd będzie kontynuował jazdę. Jeśli jednak sytuacja zostanie oceniona jako niebezpieczna, zostanie włączone autonomiczne hamowanie awaryjne, a pojazd zacznie nagle hamować.

 

Praktyczne zastosowanie szerszego kąta detekcji jest możliwe dzięki wykorzystaniu technologii AI, która pomaga określić, czy dane obiekty rzeczywiście stanowią zagrożenie, a następnie zminimalizować niepotrzebne i potencjalnie niebezpieczne zachowanie pojazdu (awaryjne hamowanie).

Na powyższym zdjęciu porównano nowy, szerokokątny czujnik wizyjny ze standardowym czujnikiem (kąt detekcji 100°). Jak widać, rozszerzenie kąta detekcji do 128° umożliwia szybsze wykrywanie np. przejeżdżających rowerów.

 

Źródło: Denso

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).