Jak powszechnie wiadomo, w 2017 roku Grupa FCA wdrożyła w swoich pojazdach system ochrony przed możliwymi atakami informatycznymi, mający na celu przeniesienie potencjalnie wrażliwych informacji na wyższy poziom bezpieczeństwa, co w rzeczywistości uniemożliwiło wykonywanie jakichkolwiek operacji na pojazdach przez niezależne warsztaty samochodowe.
Texa natychmiast zgłosiła się do europejskich oraz krajowych instytucji w celu nawiązania trwałej współpracy z FCA. Dzięki temu już od czerwca 2020 r. warsztaty samochodowe mogą ponownie dokonywać napraw we wszystkich pojazdach, również tych z grupy FCA, a to wszystko całkowicie legalnie i bezpiecznie.
Texa nie poprzestała na powyższych działaniach, ale wdrożyła w tym obszarze innowacyjną usługę, TEXA SECURITY ACCESS, która ma umożliwiać wszystkim klientom wykonywanie diagnostyki pojazdów wyposażonych w moduł zabezpieczający Secure Gateway (SGW) w sposób legalny, bezpieczny i nieograniczony. SGW jest modułem ochrony przed możliwymi atakami informatycznymi, który przechwytuje wszelkie próby połączenia z jednostkami sterującymi zamontowanymi w pojeździe.
Subskrybując nową usługę, urządzenia Texa za pośrednictwem połączenia internetowego, automatycznie zarządzają uwierzytelnianiem na serwerach FCA i systematycznie przystępują do odblokowywania modułu SGW. Przebieg diagnostyki nie będzie wymagał każdorazowego logowania się do oficjalnego portalu Technical Information w celu wykupu dostępu w trakcie każdej operacji, ale będzie podobny do dobrze znanych procedur diagnozowania dowolnego innego pojazdu dostępnego w IDC5.
Wśród pojazdów, w których dzięki TEXA SECURITY ACCESS można przeprowadzić pełną diagnostykę, wyróżniamy popularne modele takie jak ALFA Romeo Giulia i Stelvio, FIAT Tipo, 500, 500L i 500X, Jeep Renegade, Compass, Wrangler oraz Grand Cherokee.
Źródło: Texa