Diesel Technic już od dłuższego czasu dostrzega szanse, jakie stwarza świat cyfrowy i znajduje różne sposoby na zwiększenie i optymalizację komunikacji z klientami, wykorzystując te nowe możliwości. Podążając za trendem z offline do online, globalny gracz stworzył kilka opcji dla swoich klientów, aby nawiązać kontakt z firmą i otrzymać w razie potrzeby bezpośrednie wsparcie.
Ponieważ bezpośrednia wymiana z klientami na miejscu była w 2020 roku w większości niemożliwa ze względu na COVID-19, Diesel Technic zachęcał do udziauł w targach internetowych. W tym przypadku na wnioski odpowiadano na przykład za pośrednictwem czatu lub połączenia wideo, dzięki czemu zainteresowane strony mogły skorzystać z natychmiastowej pomocy.
Klienci Diesel Technic otrzymują szczegółowe informacje o produktach w Portalu Partnerów. Jest to platforma informacyjna i eCommerce firmy. Zapewnia on sprawny dostęp do kompleksowej dostawy ponad 41 000 części i akcesoriów samochodowych. Tutaj można znaleźć całą gamę produktów marek DT Spare Parts i SIEGEL Automotive.
Dla użytkowników Portalu Partnerów platforma oferuje kilka korzyści. Po pierwsze, użytkownicy korzystają z całodobowego dostępu do pełnej gamy produktów i informacji. Poza tym mają do wyboru kilka opcji wyszukiwania i dekodowania produktów. W razie potrzeby użytkownicy Portalu Partnerów otrzymują również wsparcie w zakresie jednoznacznej identyfikacji części.
Kolejną przydatną funkcją jest wyświetlanie akcesoriów, a także informacji o dostępności produktów z magazynu regionalnego. Ponadto użytkownicy mają możliwość pobrania instrukcji montażu i portretów produktów. Te portrety produktów zawierają szczegółowe informacje o konkretnych produktach. Ponadto zawierają praktyczne wskazówki i porady dotyczące prawidłowej obsługi i montażu produktów.
Użytkownicy Portalu Partnerów po znalezieniu odpowiedniego produktu mają możliwość przejścia bezpośrednio do procesu zakupu.
Od 2020 roku klienci Diesel Technic mogą kontaktować się z HelpDeskiem firmy w przypadku pytań technicznych. Na tej platformie specjaliści ds. Części – zespół profesjonalistów z warsztatów Diesel Technic – oferują wsparcie techniczne w zakresie produktów i usług dwóch marek produktów DT Spare Parts i SIEGEL Automotive.
Ponadto zespół specjalistów ds. Części (Parts Specialists) i marki produktów są również reprezentowane w mediach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook i YouTube. Na tych kanałach specjaliści ds. Części publikują nowe filmy z warsztatów z praktycznymi poradami dla widzów. Poza tym obserwujący mają szansę wziąć udział w różnych loteriach, w których mogą wygrać świetne nagrody – często w połączeniu ze Sklepem Premium, który nagradza lojalność klientów. W ten sposób uczestnicy mogą wybierać z szerokiej gamy atrakcyjnych premii.
Oprócz tej okazji obserwujący są również na bieżąco informowani o nowych i specjalnych produktach, które są również prezentowane w mediach społecznościowych, takich jak tak zwane Najważniejsze informacje o produkcie (Product Highlights) lub SIEGEL Smileys.
Nawet jeśli bezpośredniego kontaktu między klientem a firmą nie można w pełni zastąpić wszystkimi wymienionymi aplikacjami cyfrowymi, doświadczenie pokazuje, że rozwiązania dostosowane do potrzeb klienta są dobrą alternatywą, która znacznie poprawia przyjazność dla użytkownika i pomaga Diesel Technic wzmocnić relacje z klientami w czasie kryzysu.
Źródło: Diesel Technic