W centrum testowym DTQS testy wydajności i żywotności są przeprowadzane na wysoce wyspecjalizowanych systemach testowych i stanowiskach testowych opracowanych we własnym zakresie. Umożliwia to symulację sytuacji aplikacji w pojeździe i przeprowadzenie testów wydajnościowych.
Ponadto testy trwałości są projektowane i przeprowadzane w warunkach laboratoryjnych. Są one często weryfikowane podczas testów terenowych, aby wpływy środowiskowe i rzeczywiste sytuacje montażowe wpłynęły na proces projektowania.
Podstawą testów są zawsze odpowiednie próbki OE/OEM, często również stosowne odpowiedniki. Istnieją opcje testowania dla szerokiej gamy grup produktów – na przykład dla pomp wodnych i olejowych, pomp wspomagania kierownicy, zaworów hamulcowych, regulatorów szyb i silników, miechów pneumatycznych i wielu innych – i są one stale rozwijane.
Następnie wyszkoleni specjaliści oceniają wyniki i, jeśli to konieczne, inicjują dalsze procesy rozwoju i optymalizacji produktu. Oprócz testów laboratoryjnych produktów, regularnie przeprowadzane są testy praktyczne z flotami testowymi partnerów kompetencyjnych. Ta opinia jest również stale uwzględniana w trwałej poprawie jakości produktów marki.
Różne systemy pomiarowe i maszyny pomiarowe – pracujące w najbardziej stabilnych warunkach w pomieszczeniu pomiarowym klasy 1 zgodnie z VDI/VDE 2627 – zapewniają bardzo dokładne i powtarzalne wyniki pomiarów. Oprócz skalibrowanych maszyn pomiarowych skoordynowana technologia pomiarowa wymaga również stabilnego klimatu. Jest to generowane w pomieszczeniu pomiarowym zgodnie z najsurowszymi specyfikacjami i zasadami. Tylko wtedy można uzyskać wiarygodne wyniki pomiarów w zakresie µ (0,001 mm). To z kolei ma decydujący wpływ na jakość elementów silnika i przekładni.
Oprócz standardowych testów, takich jak testowanie silników podnośników szyb i reflektorów, w e-laboratorium opracowywane są również opcje testowania artykułów wielofunkcyjnych, takich jak moduły sterujące drzwiami, oraz testowane są wszystkie odpowiednie funkcje.
W przypadku złożonych elementów z systemu BUS opracowywane są metody testowe, które są ściśle powiązane z rzeczywistymi sytuacjami aplikacji i przepływami komunikacji w pojeździe.
Źródło: Diesel Technic