Do końca przyszłego roku Continental połączy technologie autonomicznej jazdy i mobilności. Od 1 stycznia 2019 r. Abendroth przejmie odpowiedzialność za globalny dział badawczo-rozwojowy. Wielokrotnie nagradzany dział zarządzania projektami obejmie rozwój systemów do zautomatyzowanej jazdy, połączonej mobilności i napędów elektrycznych pojazdów. Abendroth obecnie pracuje w Byton, w Hong Kongu i Santa Clara w Kalifornii. W swojej nowej roli w Continental będzie pełnić funkcję głównego kontaktu dla klientów i partnerów biznesowych w zakresie strategicznej technologii i innowacji w sektorze Continental Automotive i będzie składał raporty do dyrektora generalnego dr Elmara Degenharta.
Wraz z Dirkiem Abendrothem udoskonaliliśmy nasz zespół dzięki sprawdzonemu i uznanemu na całym świecie menedżerowi w zakresie tworzenia pionierskich technologii dla zautomatyzowanej i połączonej mobilności w przyszłości. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z nim i na udoskonalenie naszych nadrzędnych strategii w tych kluczowych obszarach rozwoju dla przemysłu motoryzacyjnego.
- dr Elmar DegenhartW ramach strategii motoryzacyjnej, priorytetami firmy technologicznej są badania trendów technologicznych z naciskiem na przyszłe problemy, takie jak automatyzacja, zero wypadków, łączność i nowe usługi mobilności. Analizowane są możliwości oferowane przez sztuczną inteligencję i nowe technologie bezprzewodowe we wszystkich jednostkach biznesowych, a także technologie dla autonomicznych pojazdów, takich jak robo-taksówki. Inne zadania obejmują udoskonalenie procesów, metod i narzędzi dla badań i rozwoju, koncentrując się na oprogramowaniu oraz zarządzaniu nieuchronną konsolidacją i ciągłą optymalizacją światowej sieci badawczo-rozwojowej Continental Automotive.
Przyszłość mobilności wymaga coraz więcej oprogramowania. W wielu pionierskich projektach opracowanie oprogramowania stanowi już 80 procent wydatków. Obecnie generujemy ponad 60 procent naszej sprzedaży w sektorze motoryzacyjnym dzięki produktom cyfrowym, a liczba ta gwałtownie rośnie. Dzięki naszej połączonej komórce badawczo-rozwojowej Automotive zintensyfikujemy naszą współpracę w całej organizacji. Ponadto przyspieszymy nasze cykle innowacji i zwiększymy elastyczność naszych procesów innowacyjnych, szczególnie w odniesieniu do rozwoju oprogramowania. Korzyści dla naszych klientów i użytkowników końcowych będą nowatorskimi, przystępnymi cenowo rozwiązaniami, które pomogą zapobiegać wypadkom, unikać zatorów i zwiększać komfort jazdy.
- dr Elmar Degenhart
Dirk Abendroth jest odpowiedzialny za jednostki Powertrain i Autonomous Driving w Byton od lipca 2016 r. Jego poprzedni pracodawcy to BMW w Monachium, gdzie kierował rozwojem napędów elektrycznych, w tym napędów do modeli i3 i i8.
Źródło: Continental