Dobierz żarówki według potrzeb | MOTOFAKTOR

Dobierz żarówki według potrzeb

Philips przypomina, żeby dobierać żarówki halogenowe do samochodu umiejętnie do indywidualnych potrzeb.

Przepisy homologacyjne, prawo o ruchu drogowym, konstrukcja reflektora oraz parametry instalacji elektrycznej pojazdu dość mocno ograniczają „dowolność” w opracowywaniu nowych modeli żarówek samochodowych. Mimo wszystko istnieje pewne pole manewru dla projektantów. Można popracować nad trwałością, jasnością i kolorem światła. Efekty mają swoje odzwierciedlenie zarówno na drodze jak też przy kasie.

 

Jak wygląda to w praktyce? Bardzo trudno zdefiniować pojęcie „dobra żarówka”. Wszystko bowiem zależy od indywidualnych wymagań kierowcy. A te mogą być bardzo różne.

Kiedy priorytetem jest trwałość

Żarówki halogenowe Philips LongLife EcoVision H1
Żarówki halogenowe Philips LongLife EcoVision H1

 

Dla jednych osób chęć posiadania żarówki trwałej wynika po prostu z niechęci do zbyt częstej wymiany. Ale są też przypadki, w których ta trwałość ma znaczenie szczególne. Weźmy np. posiadaczy samochodów, w których do wymiany żarówki potrzebny jest… warsztat. Auta, w których wymiana żarówki oznacza pokaleczone ręce, lub ubrudzoną odzież. Albo osoby z niepełnosprawnościami, które wprawdzie doskonale radzą sobie z prowadzeniem pojazdu, ale o tego typu czynności muszą prosić znajomych. Wówczas niezawodna, wytrzymała żarówka staje się nieocenionym udogodnieniem.

 

Do takich zadań przeznaczone są żarówki o podwyższonej wytrzymałości, np. Philips LongLife EcoVision. W sprzyjających warunkach potrafią wytrzymać ponad 1500 godzin, co odpowiada nawet 80 tys. km pokonanych w ruchu miejskim.

Kiedy priorytetem jest jasność

Żarówki halogenowe Philips RacingVision GT200 H4
Żarówki halogenowe Philips RacingVision GT200 H4

 

Każdy dobrze oświetlony centymetr kwadratowy drogi jest na wagę złota. Są w stanie zapłacić więcej za to, aby maksymalnie wykorzystać potencjał drzemiący w reflektorach i nie mają nic przeciwko Duża grupa kierowców używa samochodu wyłącznie w celu dojazdu do pracy lub sklepu. W takich warunkach wystarczające jest zwykłe, fabryczne oświetlenie.

 

Ale przecież są też takie osoby, które jeżdżą zawodowo, a większość godzin spędzonych za kierownicą wpada im o zmierzchu lub w nocy. Wówczas, aby takie mocne żarówki wymieniać częściej. A akurat częstsza wymiana jest bardzo prawdopodobna, ponieważ żarówki maksymalnie „wysilone” mają krótszą żywotność od standardowych.

 

Podobnie jest zresztą z samochodami sportowymi. Wyżyłowane silniki dają z siebie dużo więcej, ale nie przejeżdżają takiego dystansu jak np. taksówki.

 

Sposobem na najlepsze możliwe oświetlenie drogi jest np. żarówka Philips RacingVision GT200. Ma do 200% większą jasność.

Oferta środka

Oczywiście nie wszyscy nabywcy mają takie skrajne oczekiwania. Większość preferuje bardziej umiarkowane kierunki. Czasem jest to spowodowane ograniczeniami budżetowymi, ale czasem specyfiką eksploatacji lub konstrukcją samochodu czy reflektora. W te potrzeby idealnie wpisują się żarówki Philips WhiteVision ultra oraz X-tremeVision Pro150.

 

Te pierwsze dają do 60% jaśniejsze światło a jednocześnie są znacznie tańsze i wytrzymalsze od Philips RacingVision GT200. Sprawdzą się w modelach, w których reflektory mają tendencję do topienia się lub wypalania. Można je z powodzeniem stosować także wtedy, kiedy napięcie na kostkach zasilających jest nieco wyższe niż zalecane 13V.

 

Unikalną cechą żarówek Philips WhiteVision jest wyjątkowo czyste, białe światło o temperaturze barwowej do 4200K. To najjaśniejsze żarówki dopuszczone przez prawo do ruchu drogowego.

 

Model Philips X-tremeVision Pro150 to żarówki o tradycyjnej temperaturze barwowej (do 3400 K), ale mocniejsze od WhiteVision i nadal słabsze i tańsze od topowych RacingVision GT200. To dla odmiany świetny produkt dla osób, które cenią sobie pewną równowagę pomiędzy ceną i oferowaną wartością a także doskonała propozycja dla młodych miłośników legalnego tuningu, którzy liczą się z wydawaną gotówką.

Zanim wybierzesz żarówkę

Przed zakupieniem nowych żarówek warto zawsze odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które pomogą rozsądnie rozdysponować pieniądze. Oto tematy do przemyślenia sugerowane przez ekspertów Philips.

 

  1. W jakim stanie są reflektory? Czy mogę do nich zamontować żarówki dające więcej światła? A może lepiej poprzestać na żarówkach o podwyższonej wytrzymałości takie jak Philips LongLife EcoVision?
  2. Jakie jest napięcie na kostkach zasilających żarówki. Jeśli zbliża się w stronę 14V, lepiej poprzestać na żarówkach wzmocnionych konstrukcyjnie, czyli ponownie wybrać Philips LongLife EcoVision.
  3. Jaki jest dostęp do wymiany żarówek? Czy jest to wyzwanie dla mechanika samochodowego, czy poradzę sobie z tym w kilka minut, we własnym zakresie? Jeśli wymiana żarówek wymaga ponadprzeciętnych umiejętności, lepiej wybrać Philips LongLife EcoVision i mieć z tym do czynienia jak najrzadziej.
  4. W jakim trybie poruszasz się samochodem? Czy jest to głównie jazda w mieście i częste włączanie oraz wyłączanie świateł (praca w zaopatrzeniu, na taksówce). A może jeździsz głównie szybko, na dalszych trasach i szukasz wszelkich rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo jazdy i dających ulgę zmęczonym oczom? Tu idealną opcją są modele WhiteVision ultra, X-tremeVision Pro150, oraz RacingVision GT200.

 

Przed podjęciem decyzji o wyborze żarówek warto rozważyć wszelkie za i przeciw. Absolutnie nie można kierować się wyłącznie ceną. W niektórych zastosowaniach żarówki tańsze będą znacznie lepszym wyborem niż te najdroższe o ograniczonej wytrzymałości – podsumowuje Wioletta Pasionek, Marketing Manager CE, Lumileds Poland S.A.

 

Źródło: Philips

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).