Oprócz udostępnienia wysokiej jakości części zamiennych inżynierowie Meyle wspierają drużynę swoją specjalistyczną wiedzą. Sygnał rozpoczęcia sezonu 2018 padł pod koniec maja we Włoszech, druga połowa sezonu rozpocznie się 1 września w Moście. Cztery z ośmiu imprez zostały już ukończone, drużyny i kierowcy korzystają z zasłużonej przerwy wakacyjnej, a drużyna tankpool24 Racing prezentuje pozytywną ocenę uzyskanych dotychczas wyników.
Drużyna tankpool24 Racing rozpoczęła nowy sezon FIA European Truck Racing Championship (FIA ETRC) z dużymi ambicjami: na torze Misano World Circuit debiutował wykwalifikowany mechanik samochodowy Steffen Faas u boku swojego doświadczonego kolegi z drużyny Norberta Kissa w zespole tankpool24 Racing Mercedes Actros. Od ponad dziesięciu lat Kiss jest związany z wyścigami samochodów ciężarowych, a od 2012 roku bierze udział w zawodach FIA ETRC, gdzie dwukrotnie zdobył tytuł Mistrza Europy. Dla Faasa to pierwszy kompletny sezon. W nowej konfiguracji szef drużyny Markus Bauer chce kontynuować sukcesy poprzedniego sezonu. W 2017 roku drużyna znalazła się na czwartym miejscu w klasyfikacji ogólnej, a Kiss zdobył trzecie miejsce w rankingu kierowców.
Pierwsze cztery weekendy bieżącego sezonu w Misano, na torach Hungaroring, Nürburgring i Slovakiaring były bardzo udane dla drużyny tankpool24 Racing. Ze 160 punktami w połowie sezonu drużyna znajduje się na trzeciej pozycji klasyfikacji ogólnej, piloci Faas i Kiss zajęli odpowiednio trzecie i czternaste miejsce.
W równoległym rankingu Grammar Truck Cup wyścigów ETRC dla tak zwanych kierowców Chrome Faas zajmuje drugie miejsce z dużą przewagą nad swoimi konkurentami. W szczycie sezonu na torze Nürburgring pięciokrotnie udało się zająć miejsce na podium, na Słowacji drużyna stanęła na nim czterokrotnie. Kiss wykazał się znakomitą formą, zdobywając pierwsze zwycięstwo w sezonie w ostatnim wyścigu czwartego weekendu zawodów.
Druga połowa sezonu zawodów FIA European Truck Racing Championship rozpocznie się 31 sierpnia w Moście (Czechy). Pozostałe wyścigi odbędą się w Zolder (Belgia), Le Mans (Francja), a finał sezonu w Jaramie (Hiszpania). Osiem weekendów z czterema zmianami lokalizacji to sprawdzian dla ludzi i maszyn. W trakcie wyścigu ciężarówki o mocy 1050 KM są narażone na maksymalne obciążenia. To wyzwanie, z którym znakomicie radzą sobie łożyska silnika, czujniki momentu obrotowego, elementy hamulców i wzmacniacze sprzęgła Meyle-Original – od samego początku drużyna współpracuje z producentem z Hamburga i montuje jego części w pojazdach biorących udział w wyścigach.
Na profilach firmy Meyle na Facebooku i Instagramie można na bieżąco śledzić wydarzenia związane z zawodami.
Źródło: Meyle