Świat mobilności ulega zmianom. Aby osiągnąć cel obniżenia temperatury o dwa stopnie określony w klimatycznym porozumieniu paryskim, absolutnie niezbędne jest połączenie napędów elektrycznych, hybrydowych i ekologicznych opartych na silnikach spalinowych. Firma Schaeffler przewiduje, że silnik spalinowy będzie nadal odgrywał decydującą rolę w przyszłości. W roku 2030 silniki spalinowe będą nadal instalowane w około 70 procentach pojazdów, z czego 30 procent będzie posiadało wyłącznie silnik spalinowy, a 40 procent będzie korzystało z rozwiązania hybrydowego W związku z tym konieczne jest kontynuowanie dalszego rozwoju konwencjonalnych napędów.
Rozwiązania, które zostały zaprezentowane na targach IAA, umożliwiają oszczędność paliwa do 15% w zależności od klasy silnika i pojazdu. Dajemy naszym klientom wiele korzyści, dzięki którym możemy spełnić surowe wymogi prawne i zredukować emisję CO2 również podczas rzeczywistej eksploatacji.
dyrektor generalny Automotive OEM w grupie Schaeffler - Matthias ZinkNa targach IAA, Schaeffler zaprezentował najnowszą wersję systemu regulacji zmiennych faz rozrządu UniAir. System ten jest nie tylko bardziej kompaktowy, ale także o 30 procent lżejszy od poprzedniej wersji, co pozwala na optymalizację przepływu powietrza w silniku i osiągnięcie maksymalnej dynamiki przy zmianach obciążenia i prędkości. System składa się z modułu zainstalowanego pomiędzy wałkiem rozrządu a zaworem. Jako partner przemysłu motoryzacyjnego, Schaeffler wykorzystuje swoje bogate doświadczenie w zakresie termodynamiki, aby pomóc swoim klientom dopasować system do odpowiedniego silnika i wybrać odpowiednie strategie działania.
Rozwiązanie eRocker firmy Schaeffler zostało zaprojektowane dla sterowania zaworów wydechowych. Elektromechaniczne sterowanie układu nie wymaga ciśnienia magistrali olejowej w silniku co powoduje możliwość zastosowania rozwiązania w wielu nowoczesnych samochodach.
Firma Schaeffler zaprezentowała kolejną innowację związaną z elektrycznym mechanizmem sterowania koła zmiennych faz rozrządu (ECP). System ten dokonuje szybkich regulacji zmiany faz rozrządu w oparciu o prędkość i temperaturę oraz pozwala na optymalizację pracy układu, ponieważ silniki spalinowe w pojazdach hybrydowych muszą być uruchamiane ze znacznie większą częstotliwością niż w rozwiązaniu klasycznym. . Elektryczne sterowanie zmiennych faz rozrządu zapewnia, że proces uruchamiania odbywa się szybko, sprawnie i (co najważniejsze) przy niskim poziomie drgań.
Wykorzystanie silnika elektrycznego jako element wspomagający silnik spalinowy, zmniejsza jego obciążenie, a proces odzyskiwania energii z hamowania, poprawia ogólną sprawność systemu. Na targach IAA, firma Schaeffler przedstawiła rozwiązanie 48 V z wykorzystaniem rozrusznika z napędem pasowym, co pozwoli na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji o pięć do siedmiu procent. Tego typu rozwiązanie umożliwia komfortową i efektywną pracę podczas rozruchu oraz zatrzymania silnika, a także może być skonfigurowane do pracy wspomagającej.
Zarządzanie temperaturą silnika jest kolejnym kluczowym elementem, jeżeli chodzi o zwiększenie wydajności. Indywidualnie regulowany moduł zarządzania temperaturą silnika (TMM) firmy Schaeffler dla silników spalinowych oraz napędów hybrydowych i elektrycznych zapewnia lepszą kontrolę temperatury pracy całego układu napędowego, w tym silnika, przekładni i komponentów elektrycznych, takich jak akumulator, elektronika i silnik elektryczny. Moduł umożliwia precyzyjną regulację przepływu płynu chłodniczego za pomocą zaworów kulowych sterowanych przez czujniki położenia. Oprócz zmniejszenia emisji CO2, krótsza faza rozgrzewania ma również inny pozytywny efekt uboczny: Zwiększa się komfort pasażerów.
Innowacyjne rozwiązania w zakresie wykorzystania łożysk tocznych jako elementy podporowe dla wałków wyważających, rozrządu i wałów korbowych powodują znaczne możliwości zmniejszenia strat mocy w silniku, a tym samym zmniejszenia zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń. Dla przykładu wałki wyważające z podporami, które wykorzystują łożyska toczne generują około 50 procent mniejsze tarcie w porównaniu z wałkami podpartymi łożyskami ślizgowymi. Firmie Schaeffler udało się również opracować zoptymalizowaną konstrukcję wałków wyważających, która jest nawet o 40% lżejsza bez utraty funkcjonalności.
Źródło: Schaeffler