W ten weekend Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIM przeniosą się na Circuit de Spa-Francorchamps. Na historycznym belgijskim torze ponownie odbędą się światowej klasy długodystansowe wyścigi motocyklowe. Wydarzenie tego typu zawsze stanowi wyzwanie dla wszystkich zaangażowanych, ale Dunlop jest gotowy na nocny wyścig.
Podczas tegorocznej edycji EWC Dunlop jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy Superstock, w której na torze Spa wystartują 23 motocykle. O zwycięstwo w klasyfikacji generalnej powalczą zespoły fabryczne #37 BMW i #11 Kawasaki, a także cztery prywatne zespoły EWC Challenge. Podczas gdy wszystkie zespoły Superstock używają opon Dunlop, zespoły w najwyższej klasie Formuły EWC (łączącej zespoły fabryczne i prywatnych uczestników EWC Challenge) mają wolny wybór marki opon.
Przygotowania do nowego wyścigu wiążą się z pewnymi wyzwaniami, ale Dunlop ciężko pracował, aby być gotowym do rywalizacji w Spa, jak wyjaśnia David Auerbacher, kierownik imprezy: Na testy przywieźliśmy szerszy zakres specyfikacji opon niż zazwyczaj, ponieważ chcieliśmy zweryfikować nasze wybory w warunkach rzeczywistych. Na szczęście nasze przewidywania okazały się słuszne, więc potwierdziliśmy nasze plany i wsparcie zespołów przez dwa dni wyścigu.
Podczas testów przed zawodami to właśnie zespół Dunlopa – #37 BMW Motorrad World Endurance Team – ustanowił rekord okrążenia, 2:20,344, należący do Markusa Reiterbegera. Podczas dwóch dni testów nie chodziło jednak o samo tempo, a raczej o poznanie toru, gdyż ostatni raz mistrzostwa odbyły się tu 21 lat temu. Choć może to być długo oczekiwany powrót międzynarodowych wyścigów motocyklowych do Spa, Dunlop ma doświadczenie w innych zawodach motocyklowych, takich jak 6 Heures Moto, wygrany przez Dunlop Test Team z zawodnikami BMW – Reiterbergerem i Kennym Forayem – w sierpniu ubiegłego roku.
Spa-Francorchamps słynie z nieprzewidywalnych warunków pogodowych, dlatego przygotowanie na opady deszczu jest niezwykle ważne. Oprócz opon na mokrą nawierzchnię wprowadzamy tylną oponę pośrednią dla obu klas. Daje to zespołom nieco więcej możliwości wyboru strategii, ponieważ opona pośrednia sprawdza się w warunkach suchych lub lekkiej wilgoci, podczas gdy pełna opona „mokra” jest odpowiednia na ulewny lub ciągły deszcz – dodaje Auerbacher.
Nasz przydział opon typu slick składa się z różnych specyfikacji naszej wypróbowanej i przetestowanej serii KR. Zespoły Formuły EWC mogą wybierać pomiędzy trzema oponami przednimi i czterema tylnymi, podczas gdy każdy zespół Superstock ma do wyboru dwie opony przednie i dwie tylne.
Sesje treningowe i kwalifikacyjne odbędą się w czwartek i piątek, w tym nocna sesja czwartkowa, która zakończy się o północy. 24-godzinny wyścig wystartuje w sobotę, 4 czerwca, o godz. 13:00.
Źródło: Goodyear