Będzie to najdłuższy w historii sezon Moto2 i Moto3 obejmujący 21 rund, w tym powrót wielu wyścigów odwołanych podczas pandemii, takich jak Grand Prix Argentyny, Japonii, Tajlandii, Australii i Malezji, a do kalendarza dołączą także wyścigi na Kymi Ring w Finlandii i ulicznym torze Mandalika w Indonezji.
W ramach przygotowań do napiętego harmonogramu Dunlop sprawdził nowe opony podczas oficjalnego testu przedsezonowego na portugalskim torze Algarve w dniach 19-21 lutego.
Ciągłe ulepszanie parametrów opon Dunlop to jeden z powodów, dzięki któremu klasa Moto2 w ubiegłym roku mogła pochwalić się jednym z najszybszych sezonów w historii. Motocykle Moto2 o pojemności 765 cm3 odwiedziły w 2021 roku 14 torów, a na dziesięciu z nich pobiły rekordy okrążenia.
Nieustannie oceniamy i rozwijamy nasze opony, aby poprawiać ich osiągi. Będąc jedynym dostawcą łatwo spocząć na laurach, ale filozofia Dunlop zakłada ciągłe doskonalenie. W związku z tym opracowujemy szereg nowych opon przednich i tylnych, które będą wprowadzane na rynek w trakcie sezonu. Niektóre z nich zostały już sprawdzone podczas testów przedsezonowych w Portugalii w ubiegłym miesiącu, a proces ten będzie kontynuowany podczas kolejnych testów odbywających się w weekendy wyścigowe w dalszej części sezonu – powiedział Stephen Bickley, starszy inżynier wyścigowy w Dunlop.
Najmniejsze motocykle często dają największe pole do popisu, dlatego Dunlop udoskonala swoją ofertę opon również dla Moto3. Klasa 250 cm3 otrzyma dwie nowe opony przednie, które wzmocnią ofertę. W nowych oponach Medium (M3) i Hard (H3) zastosowano ulepszoną technologię osnowy w porównaniu z poprzednimi modelami, aby zapewnić większą stabilność i precyzję kierowania. Dunlop planuje w tym roku testować kolejne wersje opon podczas weekendów wyścigowych, a wspomniane dwie nowości były sprawdzane podczas wyścigów w ubiegłym roku.
Najbliższe zmagania Grand Prix odbędą się w Indonezji w dniach 18-20 marca, a następnymi przystankami będą tory w Argentynie i Stanach Zjednoczonych na początku kwietnia. Potem karawana wyścigowa przeniesie się na Stary Kontynent – do Portugalii.
Źródło: Goodyear