Dunlop rozwija linię opon dla Moto2 i Moto3 | MOTOFAKTOR

Dunlop rozwija linię opon dla Moto2 i Moto3

Dunlop jest gotowy na sezon 2022 i rozwijanie opon dla Moto2 i Moto3, co oznacza, że będzie odpowiednio po raz 13. i 11. z rzędu ich wyłącznym dostawcą.

Będzie to najdłuższy w historii sezon Moto2 i Moto3 obejmujący 21 rund, w tym powrót wielu wyścigów odwołanych podczas pandemii, takich jak Grand Prix Argentyny, Japonii, Tajlandii, Australii i Malezji, a do kalendarza dołączą także wyścigi na Kymi Ring w Finlandii i ulicznym torze Mandalika w Indonezji.

 

W ramach przygotowań do napiętego harmonogramu Dunlop sprawdził nowe opony podczas oficjalnego testu przedsezonowego na portugalskim torze Algarve w dniach 19-21 lutego.

Moto2: Nowe opony testowane po rekordowym sezonie

Ciągłe ulepszanie parametrów opon Dunlop to jeden z powodów, dzięki któremu klasa Moto2 w ubiegłym roku mogła pochwalić się jednym z najszybszych sezonów w historii. Motocykle Moto2 o pojemności 765 cm3 odwiedziły w 2021 roku 14 torów, a na dziesięciu z nich pobiły rekordy okrążenia.

 

Nieustannie oceniamy i rozwijamy nasze opony, aby poprawiać ich osiągi. Będąc jedynym dostawcą łatwo spocząć na laurach, ale filozofia Dunlop zakłada ciągłe doskonalenie. W związku z tym opracowujemy szereg nowych opon przednich i tylnych, które będą wprowadzane na rynek w trakcie sezonu. Niektóre z nich zostały już sprawdzone podczas testów przedsezonowych w Portugalii w ubiegłym miesiącu, a proces ten będzie kontynuowany podczas kolejnych testów odbywających się w weekendy wyścigowe w dalszej części sezonu – powiedział Stephen Bickley, starszy inżynier wyścigowy w Dunlop.

Moto3: Nowa średnia opona przednia dla ostrej konkurencji

Najmniejsze motocykle często dają największe pole do popisu, dlatego Dunlop udoskonala swoją ofertę opon również dla Moto3. Klasa 250 cm3 otrzyma dwie nowe opony przednie, które wzmocnią ofertę. W nowych oponach Medium (M3) i Hard (H3) zastosowano ulepszoną technologię osnowy w porównaniu z poprzednimi modelami, aby zapewnić większą stabilność i precyzję kierowania. Dunlop planuje w tym roku testować kolejne wersje opon podczas weekendów wyścigowych, a wspomniane dwie nowości były sprawdzane podczas wyścigów w ubiegłym roku.

Najbliższe zmagania Grand Prix odbędą się w Indonezji w dniach 18-20 marca, a następnymi przystankami będą tory w Argentynie i Stanach Zjednoczonych na początku kwietnia. Potem karawana wyścigowa przeniesie się na Stary Kontynent – do Portugalii.

 

Źródło: Goodyear

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).