Jako następczyni modelu Geomax MX12, opona jest dostosowana do jazdy po najbardziej miękkich nawierzchniach – piaszczystych i błotnistych – spotykanych w motocrossie, zapewniając zawodnikom optymalną przyczepność, a to dzięki nowemu wzorowi ze zmniejszonymi odstępami między blokami i wyższymi o 18% klockami bieżnika. Ulepszona mieszanka gumy zwiększa wytrzymałość opony i zmniejsza jej elastyczność. Połączenie tych innowacji zapewnia wysoką trakcję pozwalającą na osiąganie holeshot’ów na prostych i wyjściach z zakrętów.
Opona Geomax MX14 została opracowana z myślą o najlepszych zawodnikach startujących w wyścigach MXGP, a jej skuteczność została potwierdzona ubiegłorocznym zwycięstwem Romaina Febvre, fabrycznego zawodnika Kawasaki, w Lommel. Ponadto opona ta pozwoliła zawodnikom Dunlopa na zdobycie holeshot’u w trzech z pięciu wyścigów na piasku w poprzednim sezonie.
Model ten został opracowany podczas ubiegłorocznych mistrzostw i jest teraz powszechnie dostępny jako produkt, który pasuje do każdego stylu jazdy, dzięki czemu amatorzy motocrossu mogą uzyskać taki sam poziom trakcji, skuteczności hamowania i kontroli poślizgu, jak najlepsi zawodnicy MXGP.
Inżynierowie Dunlopa opracowali bieżnik w kształcie łopatki oraz specjalną mieszankę, aby zoptymalizować usuwanie piasku i brudu oraz zapewnić trakcję. Konstrukcja opony ma pozwalać motocykliście doświadczyć optymalnej przyczepności podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów dzięki zwiększonej penetracji nawierzchni i ilości pokonywanego terenu.
Ponadto w bieżniku zastosowano technologię elastycznych lameli, która dostosowując się do obciążenia maksymalizuje powierzchnię styku opony z podłożem, zapewniając kierowcy większą kontrolę i przewidywalność.
Chcieliśmy zaprojektować oponę, która będzie krokiem naprzód w każdym aspekcie, nie tylko w porównaniu z poprzednią wersją, ale także z konkurencją, co zostało udowodnione w MXGP. Dzięki oponie Geomax MX14, zawodnicy o różnych umiejętnościach i stylach jazdy odczują poprawę na torach piaszczystych i błotnistych. Ulepszyliśmy trakcję podczas przyspieszania i hamowania, a także poziom precyzji, jaki opona oferuje podczas poślizgu. Wszystkie te zmiany razem rewolucjonizują możliwości opony. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować każdemu motocykliście produkt dostępny od ręki, który jest stosowany w najlepszych sportach motorowych – wyjaśnił Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop Motorcycle w Europie.
Źródło: Goodyear