Zaplanowany na 26 marca wyścig w portugalskim Portimao otworzy mistrzowski sezon 2023. Dunlop wkracza w niego jako wyłączny dostawca opon dla klas Moto2 i Moto3, występując w tej roli odpowiednio po raz czternasty i dwunasty. Producent intensywnie pracuje nad rozwojem nowych technologii w całej gamie opon, by dać zespołom więcej opcji strategicznych.
W ofercie 2023 dla klasy Moto2 znalazły się trzy opony na przód i pięć na tył, co daje marce Dunlop elastyczność w kształtowaniu strategii opon w zależności od charakterystyki toru. Opcje na tył obejmują cztery różne mieszanki, a także wersję asymetryczną, w której zastosowano różne mieszanki po lewej i prawej stronie. Asymetryczne opony są szczególnie potrzebne na torach takich jak Sachsenring i Barcelona, gdzie jedna strona opony pracuje znacznie ciężej.
W nowym sezonie Dunlop wprowadzi do oferty kilka specyfikacji rozwojowych, gdyż poprawa osiągów motocykli wymaga ciągłego unowocześniania. Ustanowienie 14 rekordów wszech czasów w Moto2 w ostatnich dwóch sezonach było możliwe głównie dzięki postępowi technologicznemu i oponom, które potrafią wydobyć maksimum z motocykli.
Każdy nowy sezon stawia przed nami nowe wymagania. Zawodnicy oczekują od opon więcej, zwłaszcza, że motocykle mogą rozwijać wyższe prędkości w zakrętach. Przykładowo w tym sezonie dostawca silników, firma Triumph, zwiększy moc motocykli, co powinno zaowocować bardziej wyrównanymi wyścigami. Opracowaliśmy nowe, bardziej miękkie opony ze szczególnym uwzględnieniem wydajności, aby dać zespołom więcej opcji strategicznych – wyjaśnił Stephen Bickley, Senior Race Engineer w Dunlop.
W tym roku Dunlop zakończy wprowadzanie na rynek nowej generacji opon dla Moto3. W Portimao zadebiutuje nowa miękka opona przednia, która zastąpi dotychczas używaną wersję. Dunlop jest także na dobrej drodze, aby w połowie sezonu wprowadzić nową twardą mieszankę opony tylnej. Nowe opony pozwolą zwiększyć osiągi w klasie, w której rozgrywane są jedne z najbardziej zaciętych wyścigów w sportach motorowych.
Ponadto Dunlop wprowadzi nowe opony na mokrą nawierzchnię, aby dać zawodnikom większe poczucia pewności w skrajnych warunkach pracy opon.
Filozofia Dunlopa polega na ciągłym dążeniu do ulepszeń w ramach każdych mistrzostw, z którymi współpracujemy. Moto2 i Moto3 stanowią dla nas ogromne wyzwanie techniczne, ponieważ motocykle z roku na rok ewoluują. Zespoły i zawodnicy oczekują od nas dotrzymania kroku temu poziomowi rozwoju. Jesteśmy podekscytowani, że sezon 2023 będzie kolejnym, w którym nasze produkty zrobią znaczny krok naprzód w zakresie wydajności, jednocześnie promując wyrównane wyścigi dzięki zróżnicowanym opcjom strategicznym – podkreślił Wim Van Achter, Motorsport Manager w Dunlop.
Źródło: Goodyear