W ciągu najbliższych 4 lat ZF zainwestuje łącznie 800 milionów euro w Saarbrücken, wiodącej lokalizacji dla rozwoju technologii przeniesienia napędu marki ZF. Dzięki tej inwestycji, zakład zostanie dostosowany do przejścia z konwencjonalnych do elektrycznych napędów samochodowych.
Udział napędów hybrydowych w produkcji wzrośnie dziesięciokrotnie w ciągu najbliższych kilku lat - z 5 do 50 procent.
dyrektor generalny ZF Friedrichshafen AG - Wolf-Henning Scheider
ZF inwestuje ponad 3 miliardy euro na całym świecie w nowe produkty i sieć produkcyjną dla technologii przeniesienia napędu.
Dla zakładu w Saarbrücken ciągła elektryfikacja układu napędowego jest zarówno szansą, jak i wyzwaniem.
Dostrzegamy rosnącą penetrację rynku przez zaawansowane napędy hybrydowe jako szansę, która naszym zdaniem jest czymś więcej niż tylko technologią przejściową. Przy dłuższych odległościach między 80 a 100 kilometrów, mogą one pokonać większą część podróży na napędzie elektrycznym, dzięki czemu e-mobilność szybciej osiągnie przełom.
- Wolf-Henning Scheider
Księgi zamówień ZF pokazują, że technologia hybrydowa jest bardzo potrzebna. Marka odpowiada na ten boom popytu dzięki programowi inwestycyjnemu wartemu ponad 3 miliardy euro na dalszy rozwój tych produktów. W Saarbrücken blisko 800 mln euro zostanie przeznaczonych na zakłady produkcyjne i systemy, infrastrukturę i sieć dostawców.
Jeśli rozwój w kierunku czystej elektromobilności postępuje zgodnie z przewidywaniami w kilku badaniach, sprzedaż, a co za tym idzie również siła robocza w zakładzie Saarbrücken, ulegną jednak w dłuższej perspektywie spadkowi. W związku z tym firma ZF uruchomiła szereg działań, które mają na celu znaczne zwiększenie międzynarodowej konkurencyjności zakładu. Należą do nich na przykład cała seria projektów IoT. Jednocześnie te inicjatywy wykorzystują sztuczną inteligencję (AI), aby zapewnić pracownikom szybkie i wartościowe pomoce decyzyjne, a tym samym zwiększyć wydajność.
Fakt, że efekty te pojawią się dopiero za kilka lat, daje nam możliwość przygotowania się do nich dzisiaj. Chcemy przygotować naszych pracowników na mobilność przyszłości dzięki szerokiemu zakresowi możliwości szkoleniowych i kwalifikacyjnych oraz bardziej elastycznym strukturom pracy.
szef ZF ds. Technologii Samochodowych Mechanizmów Napędowych - Stephan von Schuckmann
Źródło: ZF Friedrichshafen AG