Wraz z rozwojem floty elektrycznych pojazdów w Kownie, Eleport stawia sobie za cel dostarczenie wysokiej jakości usług oraz wygody dla kierowców samochodów elektrycznych. Country Manager Eleport na Litwie Kazys Pupinis podkreśla, że ich planowana liczba stacji, choć duża może okazać się niewystarczająca w przyszłości, dlatego Eleport gotowy jest na dalszą ekspansję. Ma on nadzieję, że nowe miejsca do ładowania uczynią ładowanie jeszcze bardziej wygodnym i przystępnym dla właścicieli samochodów elektrycznych oraz przyczynią się do przyspieszenia transformacji do bezemisyjnego transportu.
Według Pupinisa w centrum Kowna i jego okolicach znajduje się około 25 publicznych ładowarek, z których większość to ładowarki wolno ładujące. Do maja 2024 r. estońska firma ma zainstalować 20 stacji wolnego i szybkiego ładowania na terenie centrum handlowego „Akropolis”, co prawie podwoi dotychczasową liczbę dostępnych ładowarek w mieście. W pierwszej fazie rozwoju ma zostać zainstalowanych 12 stacji ładowania prądem stałym (DC) i 8 stacji ładowania prądem zmiennym (AC).
„Coraz więcej mieszkańców Kowna i gości miasta przyjeżdża do nas samochodami elektrycznymi. Staramy się odpowiadać nie tylko na obecne, ale i przyszłe potrzeby, dlatego po wielu konsultacjach zdecydowaliśmy się na powiększenie liczby zainstalowanych ładowarek w ramach jednego projektu” – komentuje mówi Brigita Kuodytė, kierownik kowieńskiego Centrum Handlowego „Akropolis”.
Na podjęcie tej decyzji przyczynił się nie tylko wzrost liczby samochodów elektrycznych, ale również rozwój infrastruktury miasta.
„Po wdrożeniu projektu nawet 16% wszystkich miejsc parkingowych na kowieńskim „Akropolu” będzie przeznaczonych do ładowania samochodów elektrycznych. Wierzymy, że tym innowacyjnym krokiem ustanawiamy nowy standard zarówno dla parkingów, centrów handlowych, jak i całej infrastruktury” – mówi Kuodytė.
Menedżer ds. rozwoju biznesu w Eleport, Robertas Skamarakas, zauważa, że po wdrożeniu pierwszego etapu projektu łączna moc stacji osiągnie 1500 kW, a większość mocy – 1200 kW – ma zostać przeznaczona na urządzenia do szybkiego ładowania. Maksymalna moc jednej ładowarki ma osiągnąć 150 kW, po wdrożeniu drugiego etapu, w najbliższych latach łączna moc stacji ładowania ma przekroczyć 3 megawaty (MW).
Źródło: Eleport
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?