Od kilku tygodni stopniowo zaostrzające się środki bezpieczeństwa i w końcu wprowadzenie przez polski rząd stanu zagrożenia epidemicznego sprawiły, że zmalał ruch w wielu stacjonarnych placówkach handlowych, w tym w hurtowniach samochodowych części zamiennych.
Każda z nich podjęła stosowne kroki do zaistniałej sytuacji i zaleceń rządu. Poniżej lista działań podjętych przez najważniejszych w Polsce dystrybutorów części.
Spółka Inter Cars wystosowała prośbę do swoich klientów, aby składali zamówienia za pomocą Katalogu Online i kontaktu telefonicznego, jednocześnie sugerując ograniczenie osobistych wizyt w jej filiach i przemyślane zakupy by zminimalizować niepotrzebne “krążenie” towaru.
Przy osobistej wizycie w jednym z oddziałów spółka zaleca:
Bardziej szczegółowe informacje dostępne są telefonicznie w filiach spółki i u przedstawicieli handlowych.
Moto-Profil zapewnił, że podejmuje wszelkie kroki, aby zadbać o bezpieczeństwo klientów oraz pracowników:
Spółka zapewniła także, że jej pracownicy są dostępni pod telefonem, mailem oraz aktywnie używają aplikacji Microsoft Teams.
Inter-Team poinformował na swoim profilu na Facebooku, że w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich partnerów biznesowych, współpracowników oraz ich najbliższych, wprowadził działania prewencyjne, aby nie dopuścić do pojawienia się koronawirusa w najbliższym otoczeniu.
Spółka zwróciła się z prośbą o ograniczenie wizyt w jej oddziałach i dokonywanie zamówień głównie drogą on-line lub telefoniczną. W przypadku wizyty w oddziale poprosiła o zachowanie szczególnej ostrożności, zgodnie z zaleceniami Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Poinformowała przy tym o czasowo wstrzymanych wizytach przedstawicieli handlowych u partnerów biznesowych.
Motogama zdecydowała się na zawieszenie pracy w terenie swoich przedstawicieli handlowych i poinformowała, że przez czas obowiązywania tego ograniczenia kontakt z przedstawicielami spółki jest możliwy w formie telefonicznej lub poprzez pocztę e-mail.
Auto Land, w związku z pandemią, sugeruje korzystanie ze zdalnych narzędzi do zamawiania towaru poprzez: Webterminal, Integra Webkatalog oraz telefon, zalecając ograniczenie wizyt w swoich punktach sprzedaży. Apeluje również o rozważne zakupy, celem minimalizowania zbędnych zwrotów towaru.
W przypadku osobistej wizyty Auto Land prosi zachowanie zalecanych środków ostrożności: unikanie kontaktu fizycznego (podawania ręki), zachowania bezpiecznej odległości od pracownika (min. 1 m), korzystania z mydła i środka dezynfekującego.
Dystrybucja spółki funkcjonuje w trybie normalnym: zarówno sprzedaż, logistyka, transport jak i wszystkie pozostałe procesy są realizowane i na tę chwilę Auto Land nie planuje zmian w tym zakresie. W przypadku pytań, szczegółowych informacji udzielają służby handlowe spółki.
Martex, zawiesza do końca marca pracę swoich przedstawicieli handlowych w terenie w trosce o zdrowie ich oraz klientów spółki.
Spółka poinformowała, że postara się zminimalizować niedogodności płynące z zaistniałej sytuacji. Sprzedawcy, handlowcy i doradcy spółki pracują zdalnie i są dostępni pod telefonem oraz mailem. Obsługują na bieżąco wszystkie zamówienia generowane na platformie B2B.
Obsługa logistyczna powinna pracować bez zakłóceń.
W oficjalnym komunikacie spółka Motorol zaleca składanie zamówień elektronicznie i telefonicznie, ponieważ sprzedaż detaliczna w jej oddziałach przy ul. Bociana 19 i Półłanki 62D została wstrzymana od 16 marca br. do odwołania.
Motorol informuje przy tym, że dostawy towaru na ten moment są realizowane bez zmian i prosi o dokonywanie przemyślanych zakupów dla zminimalizowania obiegu towaru oraz o wyrozumiałość. Kontaktować się ze spółką można drogą mailową i telefoniczną.
W trosce o zdrowie klientów i swoich pracowników, Inter Parts zaleca składanie zamówień za pomocą Katalogu Online, terminala zakupowego, Integry lub kontaktu telefonicznego. Jednocześnie spółka prosi o ograniczenie osobistych wizyt w oddziałach Inter Parts.
Jak wynika z jej komunikatu, zarówno w centrali firmy w Stawigudzie, jak i w poszczególnych filiach przeprowadzone zostały akcje informacyjne, jak zapobiegać zakażeniu, zgodnie z wytycznymi Generalnej Inspekcji Sanitarnej. Ponadto, spółka ma monitorować sytuację, pozostając w kontakcie z odpowiednimi służbami i na bieżąco podejmując odpowiednie działania prewencyjne.
W przypadku osobistej wizyty w punkcie sprzedaży, Inter Parts prosi o zachowanie wszelkich możliwych środków ostrożności, tj.:
Hurtownia Hart w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia swoich klientów i pracowników, od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania wstrzymała działalność.
Opoltrans wystosowując apel do swoich klientów w związku z pandemią koronawirusa sporządził dokładną instrukcję działań, która jest dostępna TUTAJ.
Spółka ELIT Polska, stosując się do zaleceń służb sanitarnych, zaleca ograniczenie osobistych wizyt w filiach na rzecz składania zamówień on-line lub telefonicznych. Wszystkie jej działy pracują w tym samym trybie i godzinach.
Dostawy towarów do Polski, jak i poszczególnych magazynów oraz filii realizowane są bez żadnych zakłóceń. Tym samym utrzymany jest na bieżąco ciąg zamówień i usług. Niemniej ELIT Polska zaleca dokonywać przemyślanych zakupów, co zapobiegnie niepotrzebnemu “krążeniu” towaru.
W przypadku konieczności osobistej wizyty w filii ELIT Polska należy przestrzegać ogólnie przyjętych zasad – zachowania bezpiecznej odległości min. 1,5 metra od drugiej osoby, dokładne mycie rąk oraz ich dezynfekcję, niepodawanie rąk podczas powitania i ograniczenia transakcji gotówkowych na poczet transakcji on-line bezpośrednio z poziomu katalogu cyfrowego.
Jak wynika z oficjalnej informacji sieci Autos, jej oddziały będą do dyspozycji klientów w zgodnie z dotychczasowymi godzinami otwarcia.
Spółka prosi przy tym, o maksymalne ograniczenie wizyt w jej oddziałach i zachęca do składania zamówień poprzez sklep on-line B2B Autos oraz kontakt telefoniczny.
W przypadku odwiedzin w jednej z filii Autos, zalecane jest:
Autos informuje również, że wszystkie możliwe stanowiska biurowe w firmie zostały przekształcone w tryb pracy zdalnej.
Jak wynika z oficjalnego komunikatu Auto Partnera, cała działalność operacyjna spółki obecnie nie jest zagrożona i pracuje ona według standardowych procedur, a procesy i zamówienia są procedowane. Dostawy towaru są realizowane niezmiennie i spółka deklaruje dołożenia wszelkich starań, aby były jak dotychczas terminowe.
Auto Partner zachęca też do składania zamówień za pomocą katalogów online oraz poprzez kontakt telefoniczny.