Dział Pojazdów Użytkowych Schaefflera | MOTOFAKTOR

Dział Pojazdów Użytkowych Schaefflera

Schaeffler utworzył nowy Dział Pojazdów Użytkowych w aftermarketowej części swojego biznesu.

Oprócz rozszerzonego portfolio części wszystkich marek grupy, Schaeffler jeszcze bardziej dostosuje swoją ofertę do wymogów przewoźników i właścicieli flot. Celem jest wydłużenie czasu pracy pojazdów użytkowych przy redukcji całkowitych kosztów posiadania (TCO).

 

24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – tak wygląda tryb pracy pojazdów użytkowych, które muszą przewozić ciężkie ładunki i służyć jak najdłużej. Zwłaszcza, że koszty stałe dla ich operatorów wciąż rosną. Te specjalne wymogi są motorem napędowym dla ekspertów Schaeffler ds. pojazdów użytkowych do opracowywania nowych rozwiązań oraz usług naprawczych dla motoryzacyjnego aftermarketu.  Jest to też punkt wyjściowy dla działu motoryzacyjnego aftermarketu Schaefflera w jego nowym celu. Nowo powstały Dział Pojazdów Użytkowych, ze zoptymalizowaną strukturą i strategią, przyczyni się do jeszcze bardziej skutecznego opracowywania i wdrażania rozwiązań, które pomogą wydłużyć czas pracy pojazdom użytkowym przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych. W ten sposób Schaeffler jeszcze bardziej rygorystycznie skupia swoją działalność na środowisku B2B. W tej chwili portfolio dla pojazdów użytkowych opiera się na 4 markach: LuKINAFAG i Ruville. Przy czym jest też wyraźny podział na segmenty. Oprócz części dla pojazdów ciężarowych oraz ciągników i maszyn rolniczych, pojawił się nowy segment części dla pojazdów dostawczych. Taki podział pozwoli na lepsze dostosowanie się do warunków rynkowych w przyszłości.

W tym klasycznym środowisku B2B rozwiązania zmniejszające całkowite koszty utrzymania, zapewniające najwyższą niezawodność oraz czas pracy pojazdów w okresie ich użytkowania są kluczowe.

Dyrektor ds. Pojazdów Użytkowych w Schaeffler Automotive Aftermarket - Keith Leadbeater

 

W ten sposób firma reaguje zawczasu na prognozowane tendencje. Przykładowo Shell Commercial Vehicle Study 2016 przewiduje, że do 2040 roku transport towarów na drogach w Niemczech wzrośnie z 470 do ponad 670 mld tonokilometrów. Przy tym wymogi rządowe dotyczące zmniejszenia wpływu ruchu drogowego na środowisko będą coraz ostrzejsze. W 2020 r. Komisja Europejska zamierza wprowadzić limity emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych i autobusów. Dodatkowy wymagany sprzęt techniczny ma jeszcze bardziej zwiększyć presję cenową na firmach logistycznych.

Zapewnienie wysokiej sprawności pojazdów swoich klientów jest celem grupy Schaeffler.

Produkty i rozwiązania dla ciężkich pojazdów użytkowych

Dla zarządzających flotą koszty części zamiennych są zazwyczaj mniej ważne. Ich udział w całkowitym koszcie użytkowania pojazdu jest stosunkowo niski, zaledwie 5 proc. Jednak wysokiej jakości części zamienne przyczyniają się w znaczący sposób do wydłużenia okresu użytkowania. To z kolei zwiększa sprawność pojazdów i minimalizuje liczbę wymaganych napraw. Dlatego właśnie kwestia, którą część zamienną zastosować, stanowi wysoki priorytet wśród większości menedżerów flot.

- Keith Leadbeater

 

W związku z tym celem segmentu pojazdów ciężarowych jest opracowanie inteligentnych rozwiązań naprawczych dla pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep. Te rozwiązania naprawcze powinny gwarantować sprawność i łatwość w obsłudze dla warsztatów, a przy tym oferować także oszczędności kosztów dla operatorów flot.

W naszym nowo utworzonym dziale możemy w przyszłości realizować te cele z jeszcze większą orientacją na klienta. Klienci zawsze mogą być pewni, że otrzymują produkty i rozwiązania naprawcze dla swoich firm naprawczych w jakości i z know-how wiodącego partnera rozwoju i dostawcy usług OE.

- Keith Leadbeater

 

Portfolio tego segmentu obejmuje m.in.: sprzęgła LuK, elementy pasów i łożyska napędowe INA, łożyska kół i dyferencjały FAG. W tej chwili główny nacisk idzie na zestaw łożyskowy FAG SmartSET, który po swoim udanym debiucie w 2016 roku, ma być dostępny globalnie. To rozwiązanie naprawcze jest produkowane w fabryce Schaeffler w Berndorf w Austrii i może być stosowane do większości typów osi obecnie używanych przez pojazdy ciężarowe, autobusy i przyczepy. Wstępnie zmontowane, nasmarowane i ustawione łożysko w zestawie FAG SmartSET nie tylko charakteryzuje się znacznie dłuższą żywotnością niż standardowe łożyska stożkowe, ale również zmniejsza czas potrzebny na konserwację i naprawę hamulców do 2 godzin na każdej osi. Montaż tego łożyska jest prostszy i bezpieczniejszy niż kiedykolwiek.

Wraz ze wzrostem konkurencji i presji cen, przewoźnicy koncentrują się coraz bardziej na całkowitym koszcie utrzymania. Schaeffler oferuje niezawodne rozwiązania naprawcze, które znacznie obniżają całkowite koszty utrzymania i wydłużają odstępy między przeglądami serwisowymi.

Za sprawą FAG Repair Insert Unit (RIU), Schaeffler zrealizował ideę wstępnie zmontowanego i stale nasmarowanego łożyska koła. FAG RIU jest w stanie zapewnić roboczy przebieg nawet miliona kilometrów.  Innym rozwiązaniem optymalizacji kosztów obsługi floty samochodowej jest rozwiązanie naprawcze LuK RepSet SmarTAC stosowane przy wymianie sprzęgła. Jego zastosowanie pozwala operatorom flot na oszczędności spowodowane brakiem konieczności naprawy sprzęgła.

Segment Pojazdów Dostawczych koncentruje się na operatorach flot

Głównym celem nowego segmentu jest także komercyjne wykorzystanie pojazdów, które najlepiej integruje się z ogólną strategią działalności segmentu Pojazdów Użytkowych. W celu szybkiej i łatwej naprawy pojazdów LCV, Schaeffler w Automotive Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów pod wszystkimi czterema markami: LuKINAFAG i Ruville. Portfolio obejmuje rozwiązania naprawcze dla przekładni, silnika i podwozia, które zapewniają łatwą instalację i krótki czas przestojów.

Rynek pojazdów dostawczych ma ogromny potencjał. Pojazdy muszą zapewniać maksymalną mobilność każdego dnia, w najtrudniejszych warunkach. Duże przebiegi i duże obciążenia powodują, że zużycie części jest znacząco wyższe niż w segmencie samochodów osobowych. Prowadzi to do większego wysiłku w zakresie naprawy w porównaniu z samochodami osobowymi.

- Keith Leadbeater

 

W związku z tym należy skoncentrować się na opracowaniu optymalnych kosztowo rozwiązań naprawczych dla menedżerów flot, ich operatorów i przedsiębiorców, a także zaoferowaniu im wielomarkowego portfolio dla najpopularniejszych modeli samochodów, takich jak Ford Transit i Mercedes-Benz Sprinter.

 

Przykładem tego jest rozwiązanie naprawy łożysk koła FAG dla modeli Mercedes-Benz Sprinter, Viano, Vito i Volkswagen Crafter. Dzięki opracowanemu przez Schaefflera specjalnemu narzędziu, wspornik zwrotnicy może pozostać nienaruszony na pojeździe. Mądry proces naprawy za pomocą tego rozwiązania pozwala zaoszczędzić kilka etapów pracy i skrócić czas potrzebny na pracę o 60 procent w porównaniu z tradycyjną naprawą łożyska koła.

Wielomarkowe portfolio dla ciągników i maszyn rolniczych

Segment Ciągników i Maszyn Rolniczych jest specjalnie dostosowany do specyficznych potrzeb ciągników. W odniesieniu do sprzęgieł, są one skonstruowane tak, że moc przenoszona z silnika na przekładnię przechodzi niemal bez hałasu i wibracji, a dodatkowo cechuje je długa żywotność, co pozwala na pracę w polu nawet przez całą dobę.

 

W kwestii sprzęgieł do ciągników, Schaeffler ze swoją marką LuK jest globalnym liderem. Celem rozszerzenia portfolio wszystkich marek będzie produkcja łożysk kół FAG, rozwiązań naprawczych firmy INA dla napędu pomocniczego z przodu (FEAD) oraz produktów Ruville dostępnych w przyszłości dla ciągników i maszyn rolniczych.

Produkty i rozwiązania naprawcze dla ciągników i maszyn rolniczych są również częścią nowo utworzonego działu Pojazdów Użytkowych

Doświadczenie rozwoju we wszystkich działach

Schaeffler ma sprawdzoną wiedzę w zakresie opracowywania efektywnych rozwiązań technicznych jako globalny partner i dostawca dla wiodących producentów pojazdów użytkowych.

 

7 100 inżynierów w 17 ośrodkach badań i rozwoju współpracuje we wszystkich działach firmy w celu opracowania produktów i rozwiązań. Niezależnie od tego, czy jest to oryginalne wyposażenie, czy też dla motoryzacyjnego aftermarketu, wszystkie innowacje firmy Schaeffler oparte są na kompleksowym podejściu. Oznacza to, że produkty do przekładni, silnika i podwozia są zawsze uważane za skomplikowanie połączone ze sobą, co stanowi kolejną zaletę dla klientów segmentu pojazdów użytkowych.

Koncepcje usług i przepływ wiedzy

Zastosowania pojazdów stają się coraz bardziej złożone, a liczba modeli pojazdów wzrasta, co oznacza, że warsztaty stale napotykają trudne sytuacje naprawcze. Pod marką RepXpertSchaeffler oferuje kompleksowy program usług dla swoich produktów i rozwiązań naprawczych nie tylko w samochodach osobowych, ale także w segmentach dostawczych i ciężarowych oraz ciągnikach rolniczych. Niezależnie od tego, czy jest to portal online, serwisowa infolinia, wytyczne dotyczące instalacji, filmy wideo, seminaria szkoleniowe czy imprezy – warsztaty zyskują na stale aktualizowanych informacjach i bezpośrednim kontakcie z Repxpertem. Oprócz własnego programu usług Schaeffler w Automotive Aftermarket zainicjował także ważne koncepcje serwisowe z partnerami z branży, co przyczynia się do dostarczania informacji do warsztatów i dystrybutorów. 

 

Informacje o wszystkich usługach technicznych – w tym infolinię serwisową, wytyczne dotyczące instalacji, filmy wideo, seminaria i wydarzenia szkoleniowe – mogą znaleźć zarejestrowani użytkownicy na witrynie Repxpert.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).