Hankook wnosi wkład w wyposażenie samochodu Porsche Taycan za sprawą Ventus S1 evo 3 ev, opon stworzonych specjalnie na potrzeby pojazdów elektrycznych. Rozmiar 225/55R19 XL 103Y na osi przedniej i 275/45R19 XL 108Y na osi tylnej, a także NF0 na ścianie bocznej oznacza, że Ventus S1 evo 3 ev zawiera wiele udoskonaleń technicznych dla elektrycznych samochodów sportowych.
Jesteśmy dumni z tego, że wyposażamy w nasze opony pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy Porsche. Ale dostarczanie oryginalnego wyposażenia do sportowych pojazdów klasy premium jest już tradycją dla firmy Hankook. Nasi inżynierowie pokazali, że dzięki naszym produktom jesteśmy dobrze przygotowani na nowe wymagania stawiane przez elektryczne samochody sportowe i dlatego jesteśmy dobrze przygotowani na przyszłość.
prezes Hankook Tire Europe - Sanghoon Lee
Wzór bieżnika Ventus S1 evo 3 został dostosowany w wersji ev dla Porsche w taki sposób, że o około trzy decybele zmniejsza hałas toczenia opon, który może być irytujący dla osób znajdujących się w pojeździe ze względu na brak hałasu silnika. Aby sprostać wymaganiom wysokich osiągów elektrycznych samochodów sportowych, opona posiada wzmocnioną stopkę z tzw. technologią „bead-packing”, a także dużą sztywność boczną mającą zapewniać precyzyjne prowadzenie nawet przy dużych prędkościach.
Tworząc opony dla Porsche Taycan nasz zespół projektowy musiał przejść na kompletnie inny wymiar i jesteśmy niezwykle dumni z wyników ich pracy. Dla inżynierów projektujących oryginalne wyposażenie, ten projekt stanowi szczególne wyzwanie, ponieważ znalezienie rozwiązania dla konfliktu pomiędzy różnymi kryteriami wydajności w takim e-pojeździe, jak ten wysokowydajny samochód sportowy, wymaga najwyższego poziomu wiedzy specjalistycznej i o najnowszych technologiach.
kierownik Europejskiego Centrum Badań i Rozwoju w firmie Hankook - Dipl.-Ing. Klaus Krause
Aby sprostać wymaganiom pojazdu elektrycznego, takiego jak Porsche Taycan, deweloperzy Hankook stworzyli również optymalnie zrównoważony proces wulkanizacji mieszanki używanej do produkcji opon. Zapewniać ma on odpowiednią równowagę pomiędzy temperaturą, czasem i ciśnieniem. W rezultacie Ventus S1 evo 3 ev ma mieć o 30% większą trwałość niż w przypadku zastosowania standardowej mieszanki. Odporność na ścieranie ma być lepsza o 5% w porównaniu z modelem konwencjonalnym, a opór toczenia mniejszy o 13%.
Źródło: Hankook Tire