Dla Wallbox współpraca oznaczać ma dostęp do ponad 8 000 klientów posiadających instalacje fotowoltaiczne zamontowane przez firmę Edison Energia w samym 2020 r. oraz ponad 10 000 klientów odwiedzanych co miesiąc przez przedstawicieli handlowych Edison Energia.
Rozwiązania Wallbox będą również oferowane inwestorom, wykonawcom i sprzedawcom hurtowym w całej Europie Środkowej przez Menlo Electric, spółkę zależną Edison Energia. Menlo Electric dostarcza sprzęt i usługi fotowoltaiczne do 5 państw Europy i planuje wejście do 5 kolejnych w 2021 r.
Decyzja Edison Energia i Menlo Electric została poprzedzona szczegółowym badaniem rynku.
Podobnie jak w przypadku naszej współpracy z marką Buderus w zakresie pomp ciepła, którą rozpoczęliśmy w ubiegłym roku, chcieliśmy mieć absolutną pewność, że oferowane przez nas rozwiązania są najwyższej jakości. Nasza współpraca z firmą Wallbox ma na celu wzmocnienie pozycji Edison Energia jako lidera rozwiązań dotyczących energii odnawialnej w Polsce.
Członek Zarządu ds. Sprzedaży w spółce Edison Energia - Kamil Sankowski
Rynek fotowoltaiki w Polsce jest znacznie mniejszy niż w Europie Zachodniej, ale rozwija się w bardzo szybkim tempie. W 2020 r. w Polsce zarejestrowano blisko 10 000 pojazdów elektrycznych, czyli prawie 2,5 razy więcej niż w 2019 r. Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych przewiduje wzrost krajowej floty pojazdów elektrycznych do 500 tys. do 2025 r. Temu wzrostowi musi towarzyszyć znaczący wzrost stacji ładowania, zarówno prywatnych, jak i publicznych. Na koniec 2020 r. w całym kraju dostępnych było 1364 publicznych stacji ładowania.
Edison Energia i Menlo Electric posiadają pełen asortyment ładowarek Wallbox AC, w tym urządzenia Pulsar Plus, Commander 2, Copper SB oraz szeroką gamę akcesoriów zapewniających odbiorcom końcowym pełne możliwości korzystania z inteligentnego systemu ekologicznego Wallbox.
Wallbox jest czołową spółką zarządzającą energią, która produkuje inteligentne rozwiązania dotyczące ładowania pojazdów elektrycznych. Łącząc najnowocześniejszą technologię z wyjątkowym designem, Wallbox tworzy inteligentny ekosystem, który ma usprawniać zarządzanie, użytkowanie i magazynowanie energii, a jego misją jest odegranie kluczowej roli w zmniejszeniu zależności świata od paliw kopalnych.
W Wallbox nie chcemy być najwięksi, chcemy być najlepsi. W tym celu współpracujemy z najlepszymi partnerami w Polsce, aby stworzyć kompleksową ofertę w zakresie rozwiązań dotyczących ładowania, wraz ze wszystkimi związanymi z tym korzyściami dla konsumenta. Zarówno Edison Energia, jak i Menlo Electric są silnie zmotywowanymi, dynamicznymi i proaktywnymi firmami. Działając razem, jesteśmy w stanie zaoferować produkty i usługi, które zmienią oblicze rynku w ramach współpracy zmierzającej do popularyzacji elektromobilności na całym świecie.
pełniący w Wallbox funkcję Dyrektora ds. rynków wschodzących - Moises Barea
Barea dodał, że wielkość rynku e-mobilności w Polsce szacuje się w tym roku na ponad 6 mln euro, a wspomniane partnerstwo stanowi kolejny krok w kierunku realizacji misji Wallbox polegającej na zwiększeniu dostępności elektromobilności dla wszystkich.
Źródło: Edison Energia