Na rynku części zamiennych tarcze hamulcowe oferowane są jako zestawy osi, a warsztaty odbierają je pakowane w płaskie pudełka. Jeśli w jednym opakowaniu znajdują się dwie tarcze, podczas transportu mogą ocierać się o siebie, a w konsekwencji ulec uszkodzeniu. Z tego powodu dotychczas każda tarcza zaraz po wyprodukowaniu była pakowana w plastikową folię. To zapewniało skuteczną ochronę przed otarciami.
Inżynierowie Textar opracowali nowy sposób pakowania, w którym tarcze nie są zawijane w folię, a oddzielone są od siebie tekturą falistą, która nie przylega do powłoki tarczy hamulcowej, a równocześnie zapobiega otarciom.
W przypadku TMD Friction, wysoka jakość produktu definiowana jest nie tylko przez jego parametry techniczne, ale także przez ślad ekologiczny, który pozostawia podczas produkcji i użytkowania. Powłoki na bazie wody, niezawierające miedzi materiały cierne i unikanie szkodliwego antymonu – to rozwiązania przyjazne dla środowiska, które zawsze brane są pod uwagę w TMD Friction przy opracowywaniu i wprowadzaniu produktów na rynek. Teraz firma daje kolejny przykład w zakresie zrównoważonego rozwoju na niezależnym rynku części zamiennych i całkowicie pozbywa się folii z tworzywa sztucznego.
Każdego roku na całym świecie produkuje się ponad 400 milionów ton plastiku, z czego ponad jedna trzecia jest wykorzystywana na opakowania. Przechodząc na karton, zmniejszymy zużycie plastiku o prawie 40 ton rocznie, istotnie przyczyniając się tym samym do ochrony środowiska.
Category Manager w TMD Friction - Dalibor Stojnic
Ekologiczne opakowania tarcz hamulcowych Textar do aut osobowych są stopniowo zmieniane od lipca 2020 roku. To oznacza, że nowe opakowania dostępne będą na rynku po wyprzedaniu istniejących zapasów.
Źródło: TMD Friction