Wszystkie 66 prac, które przechodzą do II etapu konkursu na karoserię polskiego samochodu elektrycznego, spełniło wymogi formalne i w kolejnej turze Jury wybierze 15 z nich do III etapu konkursu. 27 prac zgłosiły biura projektowe, a 39 projektów pochodzi od osób fizycznych. Pierwsza oficjalna prezentacja prac konkursowych odbyła się podczas wrocławskiego Kongresu Regionów.
Wysoki poziom merytoryczny projektów spowodował, że Jury konkursu będzie miało z czego wybierać. Efektowność wizualizacji jest dowodem na to, jak wielki potencjał drzemie w polskich projektantach i inżynierach. Chcemy skorzystać z tych atutów na rodzimym rynku.
Prezes ElectroMobility Poland - Maciej KośćTo pierwszy, ale bardzo ważny etap prac nad polskim samochodem elektrycznym. Żeby za kilka lat sprzedać samochód made in Poland, już dziś trzeba dbać, aby produkt wpisywał się w oczekiwania ludzi. Konkurs ma pokazać jakiego samochodu chcą kierowcy w naszym kraju. Potem przyjdzie czas na prototypy i krótkie serie, które będziemy poddawać weryfikacji przyszłych użytkowników. Dokładne odzwierciedlenie oczekiwań polskiego konsumenta może być naszym wyróżnikiem na rynku motoryzacyjnym.
Szef Projektu ElectroMobility Poland - Piotr ZarembaJury Konkursu będzie obradować w lipcu i sierpniu, a rozstrzygnięcie nastąpi 12 września podczas uroczystej gali. Konkurs wyłoni 5 zwycięskich wizualizacji, na podstawie których powstaną jeżdżące prototypy.
Galerię wszystkich 66 prac, które zakwalifikowały się do II etapu konkursu można zobaczyć na stronie organizatora.
Źródło: ElectroMoblility Poland