Łukasz Myszyński, Damian Woliński, Sebastian Nowak i Mateusz Tomiczek – to oni zostali laureatami konkursu na projekt nadwozia polskiego samochodu elektrycznego zorganizowanego przez ElectroMobility Poland. W nagrodę każdy z nich otrzymał po 50 tys. zł. Oprócz nich wyróżnienia otrzymały koncepcje zgłoszone przez 2sympleks i One One Lab.
Zwycięskie projekty będą teraz stanowiły podstawę do produkcji prototypów aut elektrycznych, na projekt których w październiku br. spółka ElectroMobility Poland uruchomi nowy konkurs. Będzie on skierowany do producentów pojazdów i komponentów z branży automotive. Konkurs będzie przeprowadzony we współpracy spółki z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, z którym podpisała już list intencyjny.
Na ogłoszeniu wyników dotychczasowego konkursu był obecny m.in. minister energii Krzysztof Tchórzewski.
Cieszę się, że jesteśmy na finiszu pierwszego etapu, co znaczy, że jest przygotowana propozycja karoserii samochodu elektrycznego. Chciałbym serdecznie podziękować jury za społeczną, długą pracę która została włożona w nagłośnienie projektu, zgłosiło się ok. 100 chętnych, żeby ten konkurs wygrać.
minister energii - Krzysztof TchórzewskiTe projekty zostały nagrodzone nie tylko dlatego, że uzyskały najwyższe oceny w opinii członków wedle przyjętych kryteriów, czyli wartości artystycznej, bezpieczeństwa, ergonomii, możliwości wyprodukowania, ale również dlatego, że są to projekty, których autorzy uwzględnili w najszerszym zakresie uwagi jury zgłaszane na kolejnych spotkaniach. Ponadto to są projekty, których autorzy wykazali się największą wiedzą i przedstawili dojrzałe przemyślenia w zakresie realizacji następnych etapów projektu tzn. w zakresie technologii wytworzenia nie tylko nadwozia, doboru elementów napędu i jego rozłożenia w pojeździe. Jesteśmy przekonani, że nasi laureaci to są najlepsi partnerzy dla przedsiębiorców i konsorcjów, którzy podejmą się budowy prototypu i wdrożenia pojazdu elektrycznego.
przewodniczący jury konkursu - dr hab. Andrzej Muszyński
Zwycięskie i wyróżnione prace prezentujemy poniżej:
Źródło: wnp.pl, ElectroMobility Poland